مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 10 April 2018

به گزارش تابناک  به نقل از ایسنا،جلیل بالایی ، با بیان اینکه سال ۹۷ از محل تسهیلات اشتغال فراگیر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری به استان اختصاص یافته، اظهار کرد: تمرکز پرداخت این تسهیلات بر توسعه واحد‌های اقامتی، پذیرایی و بین راهی استان است که از محل کمک‌های فنی واعتباری تا ۵۰ درصد از سوداین تسهیلات تامین و از طرف دولت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۰۸۸ بنای ارزشمند تاریخی در سطح استان کرمانشاه، عنوان کرد: برای استفاده از این تسهیلات طرح‌های احیاء، مرمت، تجهیز و راه اندازی خانه‌های قدیمیبرای تبدیل شدن به واحد‌های پذیرایی و اقامتی در اولویت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر بنا‌های قدیمی استان در مالکیت بخش خصوصی هستند، افزود: برای احیاء و مرمت این بنا‌ها تسهیلاتی با سود ۹ تا ۱۶ درصد و بازپرداخت طولانیمدت به مالکین و صاحبان بنا‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین بنا‌هایی نیز که در مالکیت میراث فرهنگی استان هستند از طریق مزایده با حفظ اصالت برای کاربری فرهنگی و خدماتی بهبخش خصوص واگذار می‌شوند.

وی با اشاره به واگذاری خانه سوری به عنوان اولین بنای قدیمی واگذار شده به بخش خصوصی استان، تاکید کرد: تا اوایل اردیبهشت امسال نیز فراخوان واگذاری سه بنای تاریخیفیض مهدوی، زرشکیان و خواجه باروخ را به بخش خصوصی اعلام خواهیم کرد.

بالایی هدف از ارائه تسهیلات و واگذاری این بنا‌های تاریخی را رونق بافت قدیمی، بهره برداری بهینه از این بناها، درآمدزایی و ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار