معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در نظرداریم برای سال ۹۷ در ۱۵ روستای استان طرح بوم گردی را اجرا کنیم.
کد خبر: ۵۸۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 10 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا مرادی بیستونی  به پتانسیل و ظرفیت های بالای حوزه گردشگری بویژه گردشگری روستایی در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اکوتوریسم یا بوم گردی یکی از شاخه های مهم صنعت گردشگری است که طی سال گذشته شاهد رونق مطلوب این نوع از گردشگری در استان بودیم.

وی ارتقاء گردشگری، حفظ طبیعت و ارتقاء منطقه را از مزایای اجرای طرح اکوتوریسم یا بوم گردی عنوان کرد و افزود: از زمستان سال 95 تاکنون در سطح شش روستای استان طرح بوم گردی را اجرا کرده ایم که در سطح سه روستا اقامتگاه های بوم گردی راه اندازی شده است.

معاون گردشگری استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 40 مجوز در دست اقدام برای اجرای طرح بوم گردی در روستاهای استان داریم، اما طبق برنامه ریزی در سال 97 در سطح 15 روستای استان این طرح را اجرا خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه برای اجرای طرح بوم گردی در هر منطقه باید ظرفیت های گردشگری آن منطقه کشف و احصاء شود، گفت: اکوتوریسم یا بوم گردی با مشارکت جوامع محلی در بحث جذب گردشگر، درآمدزایی و اشتغال بسیار تاثیرگذار است.

مرادی بیستونی روستاهای هجیج، شمشیر و خانقاه در پاوه، ورمقان و چرمله علیا در سنقروکلیایی، فش درکنگاور، پیران در سرپل‌ذهاب، سراب هرسم در اسلام آبادغرب، سرخه دیزه، حریر و شالان در دالاهو، کندوله درصحنه، گلین در گیلانغرب و نجوبران در هرسین را 14 روستای هدف گردشگری استان معرفی کرد و افزود: تاکنون زیرساخت های گردشگری مناسبی در این روستاها اجرا شده و از جمله ظرفیت های مهم استان در بحث بوم گردی محسوب می‌شوند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار