اولین جشنواره فرهنگ ودوستی همزمان با جشنواره بهارانه دشت سنجابی در سراب قره دانه بخش کوزران کرمانشاه برگزار می شود.
کد خبر: ۵۸۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 10 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،آرش امیری دبیر این جشنواره یکی از ظرفیت های مهم گردشگری کرمانشاه را تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی استان عنوان کرد و افزود: با وجود این تنوع، خوشبختانه از گذشته های دور تاکنون همواره شاهد زندگی مسالمت آمیز مردم اقوام و مذاهب مختلف استان درکنار هم بوده ایم.

وی ضمن اشاره به تفاوت های فرهنگی و مذهبی دو قوم بزرگ سنجابی و کندوله در استان، اظهار کرد: اولین جشنواره "فرهنگ و دوستی" استان را در راستای تعامل بیشتر، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ های این دو قوم، همزمان با جشنواره بهارانه دشت سنجابی برگزار خواهیم کرد.

دبیر جشنواره فرهنگ و دوستی به برگزاری برنامه های متنوع در این جشنواره اشاره کرد و گفت: اجرای هوره خوانی به همراه موسیقی محلی، مدیحه سرایی به مناسبت ولادت امام حسین(ع)، مراسم آئینی و سنتی، اجرای نمادین رسم شکار که درگذشته در این منطقه مرسوم بوده و سوارکاری از جمله برنامه های این جشنواره خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، سیاه چادرهای عرضه محصولات ارکانیگ، غذاها و شیرینی های محلی و نیز پخت انواع نان ها با سبزی های بهاری را خواهیم داشت.

امیری اضافه کرد: همچنین از آنجایی که سراب قره دانه کوزران در تمام فصول پرآب است، برنامه رهاسازی ماهی در این سراب را اجرا می کنیم.

وی جشنواره فرهنگ و دوستی را مقدمه ای برای برگزاری جشنواره های فرهنگی بین اقوام مختلف استان دانست و گفت: این جشنواره ساعت 9:30 روز جمعه 31 فروردین در سراب قره دانه بخش کوزران کرمانشاه برگزار خواهد شد.

بخشداری و شورای اداری کوزران و نیز اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه مجری برگزاری این جشنواره هستند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار