رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه گفت: عید مبعث بزرگترین حادثه تاریخ بشریت است که آخرین پیغمبر درآن مبعوث شده است.
کد خبر: ۵۹۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 14 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،حجت‌الاسلام محمد قاسم احمدی، ، اظهار داشت: در روز مبعث پیامبر(ص) کامل ترین بشری که خداوند خلق کرده و کامل ترین کتابی که نازل شده برای هدایت بشریت مبعوث شده است.

این کارشناس قرآنی بیان کرد: ازاین حیث که پیامبر(ص) و کتاب ایشان تا ابد هدایتگر هستند و پس از آنان رسول و کتابی نازل نمی شود، نبی مکرم اسلام(ص) با سایر پیامبران متفاوت است.

حجت‌الاسلام احمدی عنوان کرد: این در حالی است که کتابهای آسمانی دیگر تحریف شده اما در عصر نزول قرآن بشر قادر به حفظ این کتاب به عنوان ودیعه ای الهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب قرآن در تمام زوایای این جهان هستی ثبت و ضبط است افزود: در مجموع حضرت رسول(ص) از آنجا که آخرین فرستاده و صاحب کامل ترین دین برای هدایت بشر است از سایر انبیا متمایز می شود، اما از نظر ماهوی و هدف در راستای همان پیامبران قبلی است.

حجت‌الاسلام احمدی خاطر نشان کرد: رسالت پیامبر اکرم(ص) حاصل بعثت انبیای گذشته و قرآن نیز گنجینه تمام معارف کتب دیگر است.

وی افزود: خداوند کتاب قرآن و رسول اکرم(ص) برای هدایت همه بشریت نازل کرده است.

حجت‌الاسلام احمدی درباره جایگاه عید مبعث در اسلام گفت: بر مبنای روایات در روز بیست و هفتم رجب خداوند با فرستادن جبرئیل نزد پیامبر(ص) وی را به پیغمبری مبعوث می کند.

وی با اشاره به اینکه با تلاوت آیاتی از قرآن توسط جبرئیل، رسالت پیامبر اکرم(ص) آغاز می شود، افزود: در واقع بزرگترین حادثه تاریخ بشریت در روز مبعث رخ می دهد.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار