مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: برای تقویت و بازسازی شبکه‌های برق مناطق زلزله زده به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، در غیراینصورت در فصلگرما با افت ولتاژ و خاموشی مواجه می‌شویم.
کد خبر: ۵۹۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 15 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیمراد مرادی مجد، با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و نیاز مناطق زلزله زده به وسایل سرمایشی، اظهار کرد: برای تامین برق مورد نیاز کولر‌های زلزله زدگان نیازمند تقویت شبکه و زیرساخت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای تقویت و بازسازی شبکه را از قبل انجام داده‌ایم، گفت: برای اجرای آن به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هفت شهرستان زلزله زده نیازداریم که این رقم را به استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان اعلام کردیم که امیدواریم تخصیص اعتبار لازم داده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه یادآوری کرد: امیدواریم بخشی از این اعتبار حداقل تا قبل از شروع فصل گرما تخصیص پیدا کند که در صورت تخصیص اولویت کار ماتقویت هرچه سریع‌تر شبکه مناطق زلزله زده خواهد بود.

به گفته مجد، اگر این اعتبار تخصیص پیدا نکند و تقویت شبکه صورت نگیرد، در فصل گرما و با افزایش مصرف برق ممکن است با افت فشار و خاموشی مواجه شویم.

وی ابراز امیدواری کرد، تمام کولر‌هایی که برای مناطق زلزله زده تامین می‌شود آبی باشد، زیرا مصرف برق کولر‌های گازی چند برابر است و فشار زیادی را به شبکه وارد می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از هماهنگی با سایر بخش‌ها از جمله هلال احمر هم خبر داد و افزود: تقاضا دادیم اگر قرار است کولری تهیه شود از نوع کم مصرف و براساس نیاز منطقه و متراژ چادر‌ها و کانکس‌های مسکونی باشد تا از مصرف بیش از حد برق جلوگیری شود.

مجد درباره آخرین وضعیت تامین برق چادر و کانکس‌های برق دار شده نیز خاطرنشان کرد: اکنون ۴۸ هزار کانکس و چادر تامین برق شده که از این تعداد حدود ۱۷ هزار مورد آنکانکس و مابقی چادر است.

وی بیان کرد: البته حدود سه تا چهار هزار مورد از این موارد برق‌رسانی کم شده و مردم همزمان با کار بازسازی به منازل خود برگشته‌اند. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه کار تامین برق و بازسازی شبکه منازل همزمان با بازسازی واحد‌های مسکونی انجام می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم همزمان بابرگشت مردم به منازل، برق خانه‌ها نیز برقرار باشد.

مجد از مردم خواست در آستانه فصل گرما صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین رعایت اصول ایمنی را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از برق گرفتگی در مناطق زلزله زده نداشتیم، گفت: شبکه‌های ما به دلیل شرایط خاص مناطق زلزله زده به محل زندگی مردم نزدیک است و باید ایمنی لازمرا رعایت کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار