سرپرست معاونت امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از اجباری شدن آموزش های پیش از ازدواج در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 15 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهرام عزیزی ، با بیان اینکه تاکنون در چند استان کشور آموزش پیش از ازدواج برای زوجین الزامی شده، اظهار کرد: از آنجایی که الزامی شدن طرح آموزش های پیش از ازدواج در این استانها موفقیت آمیز بوده، در نظر داریم امسال این آموزش ها را در استان کرمانشاه نیز الزامی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا در مرحله اول از اردیبهشت امسال به عنوان پایلوت 200 زوج را باهمکاری مرکز بهداشت استان تحت پوشش این آموزش ها قرار خواهیم داد.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود: آموزش این 200 زوج در دو پایگاه سطح شهر کرمانشاه انجام می گیرد.

وی در خصوص میزان اثر بخشی این آموزش ها نیز تصریح کرد: طبق سنجشی که در استانهای اجرا کننده این طرح انجام شده، اجباری شدن این آموزش ها تا سه درصد در کاهش طلاق زوجین تاثیر داشته است.

عزیزی همچنین با بیان اینکه طبق آمارها بسیاری از طلاق ها و اختلاقات زوجین در سالهای اول و دوم زندگی اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: حداقل تاثیری که این آموزش ها می تواند داشته باشد، پایداری زندگی زوجین در سالهای اولیه ازدواج خواهد بود.

وی تاکیدکرد: در تلاشیم تا با اجرای این طرح، زوج ها را تاحدودی از اختلافات سالهای اول زندگی دور کنیم و فرهنگ مشاوره را در زندگی زوج های جوان استان ترویج دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار