رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: ۶۴ درصد فوتی‌های ناشی تصادفات درون‌شهری استان کرمانشاه در سال گذشته مربوط به عابران پیاده است.
کد خبر: ۵۹۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 15 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،سرهنگ فضل‌الله شیری، با اشاره به اینکه در سال گذشته تخلفات رانندگی ۱۷ درصد افزایش یافته است اظهار داشت: براساس آمار در سالگذشته نسبت به مدت مشابه آن تخلفات حادثه‌ساز هشت درصد و در تعداد فقره هفت درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه تصادفات در تعداد فقره هشت درصد کاهش داشته است گفت: تصادفات در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در تعدادنفرات ۱۴ درصد کاهش داشته و در مجموع تصادفات اعم از فوتی، جزئی و خسارتی چهار درصد کاهش داشته است.

شیری افزود: در سال گذشته بر اساس آمار بیشتر تصادفات درون‌شهری کرمانشاه در بزرگراه شرقی و غربی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین دلیل تصادفات درون‌شهری در سطح استان کرمانشاه عدم توجه رانندگان به جلو است بیان کرد: در سال گذشته چهار درصد تصادف‌ها به دلیل بی‌توجهیرانندگان به جلو بوده و رعایت نکردن حق تقدم دومین دلیل تصادفات درون‌شهری بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر تصادفات وسیله نقلیه در استان کرمانشاه مربوط به خودرو‌های سواری است بیان کرد: در سال گذشته خودرو‌هایسواری با ۷۹ درصد پرتصادف‌ترین وسیله نقلیه بوده است.

شیری با اشاره به زمان وقوع تصادف‌ها در استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته براساس آمار بیشترین تصادفات در ساعات ۱۸ تا ۲۰ رخ داده است و بیشتر فوتی‌های تصادفات نیز بینسنین ۴۵ تا ۷۰ سال بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر متوفی‌ها تصادفات در استان کرمانشاه مربوط به عابران پیاده بوده است بیان کرد: در سال گذشته بر اساس آمار بیش‌ترین فوتی‌ها تصادفات با ۶۴ درصد مربوط بهعابران پیاده است.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه گواهینامه صادره در سال گذشته افزایش یافته است گفت: صدور گواهینامه در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن ۳۳درصد افزایش داشته و گواهینامه تعویضی، المثنی و تجمیع در سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.

شیری با بیان اینکه توقیف خودرو به دنبال ایجاد ناهنجاری اجتماعی هفت درصد افزایش یافته است افزود: در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن ناهنجاری اجتماعی دور دور ۲۴۲درصد و اعمال قانون ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش توقیف وسایل نقلیه سال گذشته در سطح استان کرمانشاه خبرداد و اظهار کرد: در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن توقیف وسایل نقیله ۶۶ درصد افزایش داشته و توقیفموتورسیکلت‌ها ۲۶ درصد افزایش نسبت به مشابه آن داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان کرمانشاه افزود: بیشترین دلیل توقیف خودرو به ترتیب مربوط به پارک در مکان‌های توقف ممنوع، نداشتن گواهینامه و ارتکاب دو تخلف همزمانبوده است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار