فرهاد مرزی در گفتگو با خبرنگار تابناک :
دبیر خانه صنعت ، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت:حمایت از کالای تولید داخل در عمل، ضرورت بقای صنعت و اشتغال را در کشور رقم می زند.
کد خبر: ۵۹۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 16 April 2018

فرهاد مرزی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:وضعیت کنونی صنعت نیمه جان کشور برای همه واضح و روشن است. صنعتی که با مشکلات عدیده ای روبرو است. متاسفانه واقعیت آن است که صنعت مسیر خوبی را طی نمی کند علی رغم تمام تلاش های انجام شده ولی هنوز اقدام عملی که منجر به بهبود شرایط شود فراهم نگردیده است و بهبودی نسبی یا مطلقی برای اهالی صنعت ملموس نمی باشد.

وی خاطر نشان کرد:یکی از موانع تولید قاچاق کالا به داخل کشور می باشد که منجر به عدم ایجاد رقابت سالم در تولید داخلی می شود و قاچاق باعث کاهش اشتغال می گردد. مضافآَ اینکه از ورود کالاهای مشابه داخل از مبادی رسمی نیز می تواند با دیدگاهی حمایتی برای مدتی محدود و میان مدت جلوگیری و یا تعرفه های آن افزایش یابد و پس از این مدت پیش بینی شده به حالت قبل بازگردد تا انگیزه های رقابت پذیری در تولیدکنندگان هم کاهش نیابد.

دبیر خانه صنعت ، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار داشت:از مشکلات تولید داخلی نبود فرهنگ کافی و کامل درخصوص مصرف کالای ایرانی می باشد لذا به نظر می رسد حمایت از کالای داخلی وظیفه یک دستگاه یا چند دستگاه خاص نیست بلکه وظیفه همگانی می باشد و دستگاه های فرهنگی نیز می بایستی اقدامی عملی در این زمینه جهت تغییر فرهنگ عمومی صورت دهند.

مرزی یکی دیگر از مشکلات تولید کالای داخلی محیط کسب و کار کشور است معرفی کرد و تصریح نمود:فعالین اقتصادی با موانعی همچون قوانین دست و پا گیر و بی ثباتی در آن، مشکلات مالیاتی و بیمه ایی، سودهای بالای بانکی، عدم وجود تنوع در روش های تامین منابع مالی و بوروکراسی شدید در سیستم اداری مواجه هستند. سود بالای تسهیلات بانکی باعث بالارفتن بهای تمام شده محصولات تولیدی می شود و می بایستی سود تسهیلات بانکی کاهش و تک رقمی شود تا کالاهای تولیدی داخل کشور امکان رقابت سالم را داشته باشند.

به گفته این مسئول:به نظر می رسد اگر حمایت از تولید به شکل عملی و جدی باشد و از برگزاری همایش و اقدامات غیرعملی خارج شود،اثرات آن ظرف چند ماه قابل مشاهده می باشد و نمونه های مشابه موفقی نیز در کشور های دیگر تجربه گردیده است وهمچنین با توجه به حساسیت موضوع،تمام آحاد جامعه اعم از مدیران و مردم در تحقق شعار سال مسئولیت دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار