استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مرز خسروی با سابقه طولانی در تردد زائران حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آماده پذیرایی وعبور زائران است، اظهار امیدواری کرد امسال امکان تردد از این مرز فراهم شود.
کد خبر: ۵۹۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 16 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست رسمی استانداران کرمانشاه و دیالی عراق در شهر بعقوبه افزود: سال گذشته با تمام پیگیری های مقامات ایران نتوانستیم زمینه تردد به کربلا را از مرز خسروی فراهم کنیم اما امیدواریم امسال هم کشور عراق از این خیر و مزیت بزرگ بهره ببرد و هم مشتاقان امام حسین (ع) در ایران بتوانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در صورت همکاری و موافقت استان دیالی، دولت مرکزی عراق هم همکاری بیشتری برای بازگشایی مرز خسروی خواهد کرد.

وی همچنین گفت: استان کرمانشاه برای بازسازی و تامین زیرساخت ها در استان دیالی آماده همکاری کامل است.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: گمرکات 2 کشور برای توسعه صادرات و واردات می توانند قدم های بزرگتر با شتاب بیشتری بردارند و در این مورد ایران آماده تفاهم های بیشتر است.

وي گفت: استان کرمانشاه همچنین آماده مبادله بیشتر کالا و تعاملات اقتصادی در مرز سومار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهدای سرافراز و رزمندگان دلیری که در راه مبارزه با تکفیری های داعش جانفشانی کرده اند را گرامی داشت.

مهندس بازوند با بیان اینکه در این نشست به دنبال اهداف مشترک این 2 استان هستیم، گفت: انتقال دانش فنی با دارا بودن بیش از هفت هزار نیروی مهندس متخصص و صدها شرکت تخصصی و بازسازی راه ها، پل ها و مراکز دولتی از جمله ظرفیت های کرمانشاه برای همکاری است.

استاندار کرمانشاه روز یکشنبه در راس هیاتی از مسئولان استانی به استان دیالی عراق سفر کرد.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار