مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کلزای استان کرمانشاه بر علیه علف‌های هرز سمپاشی انجام شده است.
کد خبر: ۵۹۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 17 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس شریفی با بیان مطلب فوق افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته کشاورزان استان با توجه به عملکرد خوب کلزا، تمایل بیشتری برای کشت این محصول دارند و امسال با توجه به اینکه بیش از ۷ هزار هکتار کلزا در استان کشت شده است مبارزه با علف‌های هرز این محصول و آفات آن از وظایف مهم حفظ نباتات می‌باشد.

شریفی با اشاره به اینکه در صورت عدم مبارزه با علف‌های هرز کلزا، عملکرد محصول کاهش می‌یابد خاطرنشان کرد: کشاورزان عزیز حتما نسبت به سمپاشی مزارع خود بر علیه علف‌های هرز اقدام کنند.

وی سپس به مبارزه علیه شته مومی کلزا پرداخت و گفت: تاکنون ۳۵۰۰ هکتار از مزارع استان کرمانشاه بر علیه شته مومی سمپاشی شده است.

شریفی در پایان افزود: مبارزه با آفت شته مومی کلزا نیز در عملکرد این محصول بسیار با اهمیت است و به کشاورزان کلزاکار توصیه می‌شود ضمن بازدید مزارع کلزا با مشورت کارشناسان حفظ نباتات شهرستان‌ها سمپاشی مزارع علیه آفت شته مومی را در اسرع وقت انجام دهند

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار