مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: مددکاران اجتماعی به عنوان خط مقدم حوزه سلامت اجتماعی هستند که فرصت برابر در جامعه را برای افراد آسیب پذیر فراهم می کنند.
کد خبر: ۵۹۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 19 April 2018

به گزارش  خبرنگار تابناک، در مراسم گرامیداشت روز ملی مددکاری اجتماعی که امروز در کرمانشاه برگزار شد.،دکتر امید قادری افزود:کار مددکاران در مقابله با آسیب های اجتماعی به صورت مداخله ای است، و مددکاران همچنین در زمینه اقدامات پیشگیری و آموزش نیز فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد:خروجی کار مددکاران مهمترین کار آنهاست که خود را در قالب توانمندسازی مددجویان نشان می دهد و استان کرمانشاه طی سال گذشته رتبه دوم کشوری در توانمندسازی 850 نفر از زنان سرپرست خانوار را به خود اختصاص داده است که از جمله موفقیت های مددکاران اجتماعی بوده است.

دکتر قادری با اشاره به راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های استان کرمانشاه طی سال گذشته، گفت: این امر یکی از توفیقات حوزه مددکاری اجتماعی بود که موجب شد در مراکز اورژانس اجتماعی 150 نفر از فارغ التحصیلان رشته های مددکاری مشغول به کار شدند.

این مسئول عنوان کرد: در بحث کودکان کار و خیابانی طی سال گذشته تعداد 32 نفر از این کودکان توانمند شدند و برای اولین بار پرونده مددکاری برای هر کودک کار تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دومین مرکز توانمندسازی کودکان کار و خیابانی در استان راه اندازی می شود، گفت: در بحث طلاق نیز با راه اندازی سامانه کاهش طلاق موارد در خصوص این آسیب اجتماعی با همکاری دادگستری به مرکز کاهش طلاق بهزیستی ارجاع داده می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته کمک مددکاران اجتماعی در قالب توانمندسازی اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار روستایی نیز قابل توجه بود به طوری که طرح مای خُرد به خوبی انجام گرفت و امسال نیز اعتبارات خوبی برای گسترش این کار در نظر گرفته می شود.

وی بیان داشت: اجرای طرح مالی خرد در شهرستان های ثلاث باباجانی، دالاهو و صحنه از جمله اقدامات در دست اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه است که علاوه بر اینکه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار را موجب می شود در زمینه توانمندسازی اجتماعی و روانی این قشر مهم جامعه نیز تأثیرگذار است.

دکتر قادری با یادآوری خدمات رسانی مددکاران اجتماعی به عنوان اولین قشر در بحران زلزله، گفت: مددکاران در این حادثه علاوه بر انجام کارهای امداد و نجات کار شناسایی کودکان بی سرپرست را نیز انجام می دادند به طوری که در همان ابتدای حادثه آمار دقیق کودکان بی سرپرست در دست بود.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از مددکاران نمونه بهزیستی استان کرمانشاه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار