سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف و ضبط ۱۲۰۰ کیلوگرم انواع گوشت ناسالم از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان کرمانشاه طی یک هفته اخیر خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 21 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر صیاد غلامی با اشاره به نظارت های مستمر بهداشتی که بر مراکز فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی صورت می گیرد، گفت: طی بازدید های هفته اخیر موفق به کشف ۱۲۰۰ کیلوگرم گوشت ناسالم شدیم که با حکم قضایی به شیوه بهداشتی امحاء شد.

وی‌از دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه هم یاد کرد و افزود: یک مورد نیز ارجاع پرونده به دستگاه قضایی داشتیم.

وی مقابله با بیماری های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را دو وظیفه اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچگونه اغماضی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتاراه مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

دکتر غلامی یادآوری کرد: گوشت هایی که خارج از شبکه عرضه می شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم‌محسوب می شود زیرا امکان هیچگونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت ها وجود ندارد.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و افزایش خطر بیماری هایی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، خاطرنشان کرد: مردم حتما باید گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.

به گفته این مسئول، مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه عرضه گوشت از پیش چرخ شده تخلف است، گفت: گوشت باید حتما در حضور مشتری چرخ شود.

دکتر غلامی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار