مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی در سه بازارچه مرزی شوشمی، شیخ صله و تیله‌کوه استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 21 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خلیل حیدری ، گفت: طرح ساماندهی مبادلات مرزی در چهار استان کشور شامل کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح تقریبا مشابه همان کولبری قدیم است، با این تفاوت که مبادلات تجاری از این پس تحت نظارت دولت و گمرک انجام خواهد شد تا از ورود بی رویه کالای قاچاق بهداخل کشور جلوگیری شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته سود حاصل از مراودات تجاری چندان به دست مرزنشینان و کولبران نمی‌رسید، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح معیشتمرزنشینان هم تامین خواهد شد.

به گفته این مسئول، هر یک از خانوار‌های مرزنشین در طول ماه از ۵۰۰ هزار تومان معافیت گمرکی برخوردار خواهند شد.

حیدری خاطرنشان کرد: کالایی که در این مرز‌ها مبادله می‌شود نیز محدود و همان کالایی هستند که کولبران در گذشته مبادله می‌کردند.

وی معتقد است، با اجرای این طرح هم مبادلات مرزی قانونمند و تحت نظارت دولت خواهد بود و از قاچاق بی‌رویه کالا جلوگیری می‌شود و هم معیشت مرزنشینان تامین خواهد شد والبته بازاریان نیز می‌توانند از قبل آن سود ببرند.

وی افزود: این طرح هیچ تاثیری در کاهش مبادلات مرزی در این بازارچه‌ها نخواهد داشت.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح در سه بازارچه مرزی شیخ صله، شوشمی و تیله‌کوه در استان کرمانشاه اجرا می‌شود، تاکید کرد: اکنون گمرک در دو بازارچه

مرزی شیخ صله و شوشمی حضور دارد و آماده حضور در کنار سایر دستگاه‌ها و ارائه خدمات است.

حیدری درباره مرز تیله کوه نیز یادآوری کرد: این مرز هنوز زیرساخت‌های کافی را ندارد، اما به محض تکمیل شدن زیرساخت‌ها ارائه خدمات گمرک در این مرز نیز آغاز خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار