نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس درباره آخرین وضعیت تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجلس با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی هنوز گزارش نهایی خود در این خصوص تنظیم نکرده، گفت: امیدواریم این موضوع تا پایان شهریور در صحن علنی مجلس مطرح شود و به نتیجه برسد.
کد خبر: ۵۹۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 21 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛فرهاد تجری، اظهار کرد: پیگیر بودیم موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین قبل از پایان سال گذشته در مجلس مطرح شود، اما به دلیل اینکه مجلس درگیر لایحه بودجه بود این موضوع به تعویق افتاد.

وی یادآوری کرد: نمایندگان استان در مجلس نیز عمدتا درگیر موضوع زلزله بودند و این امر باعث شد طرح موضوع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین مقداری به تاخیر بیفتد.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، از سوی دیگر هنوز کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گزارش نهایی خود درباره منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را تنظیم نکرده که پیگیر هستیم این بخش از کار هم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

تجری احتمال اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در کمیسیون اقتصادی رد شود را بعید دانست و خاطرنشان کرد: ایراداتی درباره نقشه، محدوده منطقه و ... را مطرح کردند که نسبت به رفع آن اقدام شد.

وی تاکید کرد: پس از اعلام گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی، موضوع در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و امیدواریم همه این مراحل تا پایان شهریور طی شود و به نتیجه برسد.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجلس و سپس تایید آن توسط شورای نگهبان را آخرین مرحله دانست که سپس برای اجرا خواهد رفت.

تجری با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین موافقان و مخالفین در مجلسی دارد، گفت: تلاش می‌کنیم نظر افراد مخالف را هم جلب کنیم که دیگر مانعی پیش روی تصویب این طرح نباشد.

وی با اشاره به تراز تجاری بالای قصرشیرین برای تجارت ایران با عراق و مرز زمینی طولانی که در این منطقه داریم، تصریح کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین کمک قابل توجهی به توسعه تجارت در این منطقه و ایجاد اشتغال برای مردم این منطقه خواهد داشت.

به گفته این نماینده مجلس، منطقه آزاد تجاری قصرشیرین امید را در دل مردم زلزله زده این منطقه ایجاد می‌کند.

تجری تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را گامی برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این منطقه دانست که ایجاد اشتغال و پایداری جمعیت را به همراه دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار