عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس، با بیان اینکه جمعیت زیادی از زلزله‌زدگان کرمانشاه زیر چادر هستند، از سرنوشت نامعلوم کمک‌های جمع آوری شده توسط سلبریتی‌ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۹۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 21 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با گذشت ۵ ماه از زمین لرزه ۷.۵ ریشتری سال گذشته، اظهار داشت: هنوز تعداد زیادی از مردم زیر چادر زندگی می‌کنند، هر چند کارهایی شده است، اما مشکل سرویس بهداشتی و حمام هنوز دغدغه مردم زلزله‌زده این استان است.

وی افزود: هنوز جمعیت زیادی زیر چادر هستند و این سؤال همچنان برای ما وجود دارد که چرا با گذشت حدود ۶ ماه، هنوز باید عده‌ای از مردم منطقه زیر چادر باشند؟ وزارت کشور و بنیاد مسکن هم هیچ‌ جواب روشنی نمی‌دهند و حداکثر می‌گویند اینها مستأجر بوده‌اند!، درحالی‌که وضعیت مستأجر خیلی اضطراری‌تر از مالکان منازل مسکونی است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس، درباره وضعیت آواربرداری مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه نیز گفت: در بعضی مناطق آواربرداری انجام شده اما در برخی مناطق دیگر مخصوصاً در گیلان‌غرب، با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند که هنوز برای آواربرداری از ما پول می‌خواهند و شکایت هم که می‌کنیم، به جایی نمی‌رسد.

مصری در ادامه اظهار داشت: مشکل دیگر این است که کمک‌های زیادی به اسم مردم زلزله‌زده جمع شد، اما از سرنوشت این کمک‌ها اطلاعی نداریم؛ این کمک‌ها اعم از کمک‌های مردمیو دولتی بوده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال چهره‌های هنری و ورزشی و حتی چهره‌های مطرح در فضای مجازی و افراد سیاسی بسیاری اعلام شماره‌حساب کردند تا برای مردم زلزله‌زده کمک جمع کنند و مردم هم به اعتبار اینها، پول‌هایی را به این حساب‌ها ریختند تا به مردم آسیب‌دیده استان کمک شود. ما از اینکه سرنوشت این پول‌ها چه شده، خبری نداریم و نمی‌بینیم که برای زلزله‌زدگان از این پول‌ها استفاده شده باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: بعضی‌ها می‌گویند که ما می‌خواهیم بعد از آنکه اوضاع مناطق زلزله‌زده بهتر شد، برای آنها فلان خدمت را ارائه دهیم. مردم برای هموطنان زلزله‌زده‌شان کمک کرده‌اند که الان مشکل کانکس، سرویس بهداشتی یا حمام دارند. اگر اوضاع مناطق بهتر شود که دیگر نیاز به کمکی ندارند، وگرنه الان است که مردم سرمای زمستان و آب زیر چادرشان را بدترین شرایط تحمل کرده‌اند.

وی با انتقاد از عدم نظارت دستگاه‌ها بر روند کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده، اظهار داشت: هیچ نظارتی وجود ندارد تا اگر منِ نماینده مجلس کمکی را برای مردم جمع کردم، در کجا هزینه می‌کنم و چه کسی از من حساب می‌کشد. نکند به اسم مردم زلزله‌زده، پول‌هایی جمع شود و بر اساس سلیقه شخصی هزینه شود؛ نه بر اساس نیاز زلزله‌زدگان.

این نماینده مجلس در همین رابطه ادامه داد: ممکن است کسانی به ذهن‌شان برسد که با پولی که جمع کرده‌اند، در مناطق زلزله‌زده سینما درست کنند! آیا نیاز مردمی که گرفتار مشکل کانکس، سرویس بهداشتی و حمام هستند، این چیزهاست؟

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار