مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۱۷۴ هزار نفری بیمه شدگان سلامت استان، گفت: مدعی هستیم هیچ کس در استان فاقد پوشش بیمه نیست، مگر اینکه خودش مراجعه نکرده باشد.
کد خبر: ۵۹۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 21 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،کیومرث مظفری، با اشاره به جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه، گفت: از این تعداد یک میلیون و 174 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: این تعداد در قالب صندوق بیمه کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، بیمه سلامت رایگان و بیمه سایر اقشار شامل خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، روحانیون، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع بیمه شدگان بیمه سلامت 370 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت رایگان هستند.

وی با بیان اینکه هرفردی که فاقد هرنوع بیمه‌ای است می‌تواند جهت دریافت بیمه سلامت اقدام کند، گفت: مدعی هستیم هیچ کس در استان فاقد پوشش بیمه نیست، مگر کسی که خودش مراجعه نکرده باشد و تمایلی به انجام این کار نداشته باشد. البته همچنان بیمه سلامت برقرار است و افرادی که فاقد بیمه هستند می‌توانند مراجعه کنند.

مظفری با اشاره به شروع به کار صندوق بیمه ایرانیان از آبان سال گذشته، گفت: افراد برای دریافت این بیمه باید سالانه مبلغ 240 هزار تومان پرداخت کنند که در حال حاضر دو هزار نفر در استان تحت پوشش این بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه در خصوص میزان بدهی به مراکز درمانی با بیان اینکه رقم بدهی‌های سال گذشته تا زمان وصول اسناد از مراکز درمانی قابل احصا نیست، گفت: در 9 ماهه سال گذشته مجموع بدهی‌ها رقمی معادل 310 میلیارد تومان بوده است و برآورد ما این است در مجموع سال گذشته بیش از 400 میلیارد تومانی بدهی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به زلزله آبان ماه سال گذشته، گفت: این زلزله موجب شد استان مورد توجه قرار گیرد و با پیگیری‌های بسیار از سوی بیمه سلامت و مسئولین استان توانستیم بخش زیادی از مطالبات مراکز درمانی استان را پرداخت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مطالبات سرپایی پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز رادیولوژی، فیزیولوژی و درمانگاه‌های شبانه روزی در شهرستان‌های زلزله زده اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین، جوانرود، روانسر، پاوه و ثلاث باباجانی تا دی ماه که اسناد وصول شده پرداخت شده و عملا پرداخت بدهی در این مناطق به روز است.

وی تصریح کرد: همچنین در این حوزه در سایر شهرستان‌ها نیز پرداخت بدهی تا آذرماه انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پرداخت بدهی در حوزه بیمارستان های دانشگاهی نیز تا اواخر مرداد ماه انجام شده و در حوزه بیمارستان های غیردانشگاهی نیز پرداخت بدهی تا مهرماه انجام شده است.

وی یادآور شد: عملا در پرداخت بدهی به مراکز درمانی استان سه تا چهار ماه از کل کشور جلوتر هستیم.

مظفری خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود 70 میلیارد تومان بدهی به مراکز درمانی داریم که رقم قابل قبولی است.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار