دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت در استان کرمانشاه گفت: یک روستای سالم از نظر زیرساختها در هفته سلامت در استان کرمانشاه معرفی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 21 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،مهدی محمدی  اظهار داشت: روستای سالم در یکی از شهرستان‌های استان کرمانشاه افتتاح می‌شود که از نظر زیرساخت‌های فاضلاب و امکانات بهداشتی تجهیز و به‌روز شده باشد.

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت در استان کرمانشاه با‌ بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت امسال با شعار پوشش همگانی سلامت "برای همه، در همه جا"‌ برگزار می‌شود، بیان کرد: این برنامه‌ها در راستای ارتقای سطح سلامت و جلب مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی مردم نهاد از یکم تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد.

محمدی افزود: 31 فروردین با همکاری شهرداری در 8 منطقه شهر کرمانشاه برنامه پیاده‌روی خانوادگی برگزار می‌شود و پیاده‌روی همگانی نیز در هفتم اردیبهشت ماه از بوستان شاهد تا بوستان طاقبستان شرقی برگزار و در پایان این پیاده‌روی به خانواده‌ها خدمات سلامت و مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت کرمانشاه بیان کرد: همایش مجمع استانی سلامت با حضور روسای سازمان‌های دولتی در استانداری کرمانشاه و باهدف جلب حمایت سازمان‌های موثر در حوزه سلامت برگزار می‌شود که هدف این مجمع جلب حمایت سازمان‌های موثر در حوزه سلامت برای گسترش فرهنگ سلامت در سازمان جامعه است.

محمدی افزود: "دابسمش" سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی نیز طراحی شده است و فایل‌هایی به زبان کُردی مرتبط با موضوع سلامت تهیه شده و خانواده‌ها می‌‌توانند در موضوعات مرتبط با سلامت که در این فایل‌ها آمده، دابسمش طراحی و تدوین کنند و به دبیرخانه ستاد هفته سلامت استان ارسال کنند که به برندگان این مسابقه نیز جوایزی اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه اصلی هفته سلامت امسال راه‌اندازی پویش "سواد سلامت" است که در این پویش به موضوعات اصلی خود مراقبتی مانند تبعات مصرف مواد قندی شامل قند و شکر، چربی و روغن‌ها، نمک و سیگار ونداشتن تحرک و فعالیت جسمی می‌پردازیم.

محمدی حضور مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در صداوسیما، مدیران شبکه بهداشت شهرستانی در نماز جمعه با موضوع برنامه‌های هفته سلامت، برپایی تعدادی سلامتگاه، ارائه خدمات رایگان مشاوره به مردم و برگزاری مسابقات با جوایز متعدد برای خانواده‌ها درشبکه استانی را از دیگر برنامه‌های این هفته بیان کرد.



منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار