رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با اینکه ائمه اطهار(ع) بر لزوم پنهان کردن عیب دیگران تأکید می‌کنند، اما امروز افرادی هستند که برای آشکار کردن عیب دیگران مسابقه می گذارند و این از ارزش‌های ناب اسلامی فاصله دارد.
کد خبر: ۵۹۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 23 April 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، صبح امروز در سالن جلسات تالارشهر برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نطق ابتدایی جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به روایتی از ائمه اطهار(ع) اشاره و اظهار کرد: وقتی ائمه اطهار(ع) از خداوند می‌خواهند که بندگان خود را در پنهان کردن عیب دیگران یاری کنند، امروز افرادی هستند که برای آشکار کردن عیب دیگران مسابقه می‌گذارند.

محمدرضا حیدری ادامه داد: این نوع نگاه در جامعه اسلامی نشان می‌دهد که این افراد چقدر با ارزش‌های ناب اسلامی فاصله دارند.

وی به زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در مشهد اشاره کرد و افزود: با اینکه ما در حوزه زیرساخت‌ها شرایط خوبی داریم، اما عامل انسانی در ایمنی حمل و نقل عمومی بسیار اهمیت دارد و امیدوارم با آموزش و ارائه آگاهی لازم به مردم، ایمنی حمل و نقل عمومی ارتقا یابد.

در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه سلامت موضوعی فراتر از بیماری نداشتن است، گفت: فرد برای حفظ سلامت باید بتواند خود را با استرس‌های جامعه وفق دهد تا روان سالمی داشته باشد.

محمدرضا دارابی با بیان اینکه 75 درصد بیماری‌ها در بستر جامعه شکل می‌گیرد، افزود: نظام پزشکی و درمانی کشور تنها در 25 درصد سلامت جامعه نقش دارد.

وی ادامه داد: امروزه سلامت یک مقوله اجتماعی شده و اگر سلامت از خودکنترلی و خودمراقبتی شروع نشود، خانواده و تشکل‌های مردمی در حوزه سلامت همت خود را در این راستا به‌کار نگیرد، سلامت شکل نمی‌گیرد و بیماری‌های غیرواگیردار بیشتر می‌شود.

گفتنی است؛ در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص نظرات هیات تطببق مصوبات درباره دریافت بهای خدمات از عملیات آتش نشانی و خدمات ایمنی خارج از محدوده شهری و واگذاری یک قطعه زمین به‌صورت عاریه به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برای ساخت کتابخانه تصمیم‌گیری می‌کنند.

همچنین، مجوز عقد قرارداد با شرکت بین‌الملل ثابت کیش برای صدور پروانه برای 12 هکتار از اراضی پارک جنگلی طرق، قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری و همچنین بازنگری و اصلاح اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد از دیگر دستورات این جلسه است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار