بخشدار ماهیدشت گفت: حمایت همه جانبه مسؤولان از ورزشکاران شهرستان‌های استان و برنامه‌ریزی برا ی احیای ورزش‌های بومی و محلی ضروری است.
کد خبر: ۵۹۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 23 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،رضا حیدریان با اشاره به استقبال گسترده از مردم نسبت به برگزاری جشنواره بومی و محلی در شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد و اظهار داشت: در این مراسم که به همت اداره‌کل ورزش و جوانان استان در بخش ماهیدشت برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی برگزار شد که مورد اقبال ورزشکاران رشته‌های بومی و محلی و جوانان منطقه قرار گرفت.

 بخشدار ماهیدشت تصریح کرد: رشته‌های متنوع زوران،‌ طناب،‌کشی، رقص هلپرکه، ورزش باستانی، طناب‌زنی، اسب سواری، قُلقُلان، پرش گام و... در قالب جشنواره ورزش‌های بومی و محلی برای ایجاد رقابتی سالم در شهر ماهیدشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره‌ها در احیا و شناساندن ورزش‌های بومی و محلی ما بسیار موثر است،‌ افزود:‌ برای پیشگیری از معضل اعتیاد این ورزش‌های بومی باید از سوی دستگاه‌های اجرایی برگزار شود، لذا از آنجا که روستای دوچقای بدون دخانیات بوده و دارای فضای پاک است، اجرای این نوع مراسم‌ها را در این منطقه مطرح کردیم.

بخشدار ماهیدشت ادامه داد: جشنواره بازی‌های بومی و محلی به مناسبت اعیاد شعبانیه و هفته سلامت در این روستاهای این منطقه که فاقد دخانیات است، برگزار شد، و جوانان در رشته‌های ورزشی توانایی خود را به نمایش گذاشتند. 

این مسؤول اظهار داشت: هدف از برگزاری این نوع جشنواره‌های بومی و محلی در واقع احیای فرهنگ ورزش در مناطق روستایی است، همچنین یک راس گوسفند به عنوان جوایز به نفر برتر در این مسابقات تعلق می‌گیرد.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار