عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر گفت :تفاهم نامه همکاری مشترک بین فرماندهی منطقه غرب و هلال احمر استان کرمانشاه ، اقدام مبارکی برای ساختاری نمودن و ساماندهی اقدامات امدادی و عملیاتی جهت کمک رسانی و امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی و انسان ساخت می باشد.
کد خبر: ۵۹۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 24 April 2018

به گزارش  تابناک به نقل  از روابط عمومی هلاحمر استان امیر سرتیپ فریدون نوری مشاور امور بحرانها و شورای عالی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر استان یکی از اعضای کار گروه سازمان مدیریت بحران می باشد، عنوان کرد: مردم در حوادث و سوانح طبیعی و  انسان ساخت از هلال احمر انتظار دارند که اولین نیروی امدادی حاضر در صحنه باشند.

وی عنوان کرد: وقتی از مدیریت بحران سخن میگوییم یعنی اینکه تمامی دستگاه ها اعم از نظامی و غیرنظامی با وحدت فرماندهی و وحدت تلاش برای رسیدن به هدف مشترک که همان خدمت رسانی می باشد تلاش نمایند.

مشاور رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها در حوادث باید پشتوانه هم باشند، افزود: علیرغم تلاش های بسیاری که همه ی سازمانها و دستگاه های امدادرسان در زلزله کرمانشاه بعمل آوردند به علت عدم وجود اصل تمرکز قوا و وحدت تلاش فرماندهی و بعضا موازی کاری ها شاهد نواقصی در امر امدادرسانی بودیم که البته از مدیریت استان و نیروهای مسلح و سایر دستگاه ها بایستی قدردانی به عمل آید .

امیر نوری با اشاره به اینکه اشتراکات کاری زیادی بین هلال احمر بعنوان یک سازمان شبهه نظامی و نیروهای مسلح وجود دارد.

امیر نوری افزود: این عقد تفاهم نامه مشترک باعث میشود که ضمن استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود در کشور بعنوان سرمایه های مردمی مانند توان کم نظیری که در ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح وجود دارد، هلال احمر بتواند بعنوان سازمانی که وظیفه اصلی امدادرسانی در حوادث را عهده دار می باشد در کنار عزیزان نیروهای مسلح و استفاده از توان آنها نقش اساسی تر و مثبت تری را در زمان وقوع حوادث انجام دهد .

امیر نوری افزود: ارتش جمهوری اسلامی در تمامی نقاط ایران اسلامی در شهر و شهرستان و مراکز استانها و در مرکز کشور دارای پادگان ها و مراکز استقرار یگانی است که در صورت تحقق واقعی طرح و انجام کامل تفاهم نامه در حوادث احتمالی آینده شاهد بکارگیری نیرویی عظیم و با امکانات منحصر به فرد و با اعمال فرماندهی مشترک در قرارگاه های امدادی متشکله خواهیم بود ، که البته این همکاری ها و تفاهم نامه نیز انشالله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح منعقد و در نقاط سرزمینی سراسر کشور بنا به محل های استقرار و مسئولیت های ارتش و سپاه تفاهم نامه های لازمه منعقد خواهد شد.

امیر نوری بیان کرد: در این تفاهم نامه مقرر شده است که فرماندهی منطقه غرب نسبت به مشخص نمودن یک یگان در هر پادگان و مراکز استقرار پادگانی نیروهای تابعه برای مثال در پادگان ابوذر سرپل ذهاب یک یگان و در پادگان الله اکبر شهرستان اسلام آبادغرب و در سایر مناطق استقرار یک یگان را مشخص نماید و هلال احمر با اعزام مربیان و کادر آموزشی مجرب نسبت به ارائه آموزش های امدادی و تخصصی با تهیه طرح درس و مستندات آموزشی ، آموزش های امدادی را به یگان های موصوف ارائه نمایند و یگان مذکور ضمن حفظ سازمان رزمی و تاکتیکی خود دارای یک سازمان امدادی جدید خواهند شد و در زمان وقوع حوادث به طور مشترک با نیروهای هلال احمر به کارگیری خواند شد .

مشاور رییس جمعیت هلال احمر افزود: در این همکاری مشترک اتفاقات خوبی در راستای استفاده بهینه از تمامی امکانات هرسازمان خواهد افتاد و کمبود وسایل و تجهیزات تخصصی امدادی طرفین با این همکاری پوشش داده میشود.

وی افزود: استفاده از امکاناتی نظیر نفربرهای شنی دار، آمفی بی و چرخدار نیروهای قرارگاه غرب و همچنین یگان های مهندسی و پل فرماندهی منطقه در امدادرسانی صحنه حادثه بسیار اثرگذار خواهند بود.

امیرنوری با اشاره به اینکه هر امکاناتی که در این کشور وجود دارد متعلق به مردم است و باید در زمان نیاز بطور اساسی و سازماندهی شده مورد استفاده قرار گیرد افزود : در هلال احمر و نیروهای مسلح امکانات کم نظیری در راستای انجام عملیاتهای امدادی با همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه ها در راستای خدمات رسانی به مردم وجود دارد که بایستی از آنها استفاده نمود.

امیرنوری خاطرنشان کرد: انشالله در آینده پس از طی مراحل سازماندهی و ارائه آموزشی های امدادی و تخصصی و مانور مشترک بطور گسترده در مناطق مختلف استان طرح ریزی و انجام خواهد شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار