رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود از ساماندهی فعالیت قصابی های مسیر جوانرود به بیاشوش خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 24 April 2018

به گزارشتابناک،، دکتر احمد امیری اظهار کرد: در راستای ادامه طرح ساماندهی قصابی های جوانرود و رفع معضل کشتارغیر مجاز دام در شهرستان جوانرود، جلسه ای در دفتر دادستانی با حضور معاون دادستان، رئیس شبکه دامپزشکی، سرپرست شبکه بهداشت و ‌درمان و شهردار جوانرود برگزار شد.

وی با اشاره به مصوباتی که این جلسه داشت، افزود: مقرر شد در راستای تامین بهداشت عمومی و ‌جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، قصابی های مسیر جوانرود دام های خود را جهت کشتار به کشتارگاه شهرستان بفرستند و پس از انجام نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی و تایید سلامت لاشه دام نسبت به انتقال و فروش آن اقدام کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی جوانرود خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه، تامین خودروهای حمل گوشت مجهز به یخچال و سایر تجهیزات توسط شهرداری بود.

به گفته این مسئول، مقرر شد شهرداری نسبت به حمل و انتقال کلیه لاشه های از کشتارگاه به قصابی های بین راهی اهتمام لازم را به عمل آورد و مزید بر آن نیز وسایل و امکانات کشتارگاه را تعمیر و تجهیز کند.

امیری عنوان کرد: همچنین قرار است شهرداری نسبت به تهیه کوره لاشه سوز و چاه تلفات دام در کشتاگاه اقدام کنند.

وی به نقش شبکه دامپزشکی در این طرح هم اشاره و تاکید کرد: قرار است دامپزشکی به صورت مستمر بر ذبح و استحصال لاشه ها در کشتارگاه و در سطح قصابی ها نظارت و با تخلفات بهداشتی برخورد کند.
به گفته امیری، شبکه بهداشت و درمان جوانرود نیز نظارت بر کارت سلامت و بهداشت قصابی ها را عهده دار خواهد بود.

وی ضمن قدردادنی از حمایت دستگاه قضایی و انتظامی برای اجرای این طرح، ابراز امیدواری کرد با ساماندهی قصابی های جوانرود دیگر مشکلی برای سلامت مردم رخ ندهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار