نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم واریز اعتبارات در خزانه سبب شده بود تا برخی حقوق‌های نجومی و یا پاداش‌های زیاد دریافت کنند به‌گونه‌ای که برخی حتی حاضر شدند خود را بازنشست کنند، گفت: مجلس با این اقدام خود جلوی بروز چنین اتفاقاتی را در دولت گرفت.
کد خبر: ۵۹۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 01 May 2018
نماینده مردم همدان در مجلس با تشریح ابعاد بودجه سال ۹۷ گفت: با نکاتی که در بودجه امسال لحاظ کردیم علاوه بر اینکه دیگر نیاز نیست دولت یارانه ۳۸ میلیون ایرانی را قطع کند.

 به گزارش تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی در همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستای همدان اظهار داشت: شورا‌ها نقش اساسی و واسط بین نهاد قانون‌گذاری، نهاد اجرایی و مردم دارند و با مردم ارتباطی مستقیم دارند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا نزدیک‌ترین مسئولان به مردم هستند به همین دلیل شورا‌ها در قانون اساسی و قوانین عالی نقشی مهم کلیدی و اساسی دارند بیان کرد: هرچه جلوتر می‌رویم این قانون‌گذاری و نقش شورا‌ها پخته‌تر و تأثیرگذارتر می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: البته در این عرصه حلقه‌های مفقوده‌ای نیز وجود دارد و باید نقش افراد و مسئولان مشخص و مشکلات برطرف شود تا این‌گونه به سمتی حرکت کنیم که هر یک از مسئولان با آسودگی بیشتر نقش‌آفرینی کنند.

وی با اعلام اینکه درصدد هستیم با ارائه طرحی فضایی ایجاد کنیم تا مردم به‌صورت زنده از مصوبات و اتفاقات شورا مطلع شوند گفت: با این اقدام ضریب اطمینان مردم به شورا و پشتیبانی آن‌ها از این نهاد افزایش می‌یابد.

حاجی بابایی بابیان اینکه هیچ اعتقادی به اینکه "در کشور کمبود منابع مالی داریم"، ندارم اظهار داشت: امسال ازنظر مالی سال خوبی است به گونه‌ای‌که در بودجه پیش‌بینی فروش ۲۵۳۰ بشکه نفت باقیمت ۵۵ دلار را کردیم که امروز باقیمت ۶۶ دلار به فروش می‌رسد.

وی با تشریح ابعاد بودجه سال ۹۷ و افزایش میزان اعتبارات و درآمد‌های دولت از بخش‌های مختلف مانند فروش نفت، هدفمندسازی یارانه‌ها، حامل‌های انرژی و ... بیان کرد: با نکاتی که در بودجه امسال لحاظ کردیم علاوه بر اینکه دیگر نیاز نیست دولت یارانه ۳۸ میلیون ایرانی را قطع کند، بلکه بدهی دولت به پیمانکاران با تهاتر حل شده و ضمن تأمین اعتبارات لازم برای بیمه قالیبافان کشور، پرداخت هزینه‌های درمانی معلولان، افزایش بودجه کمیته امداد و تأمین اعتبار لازم برای ایجاد اشتغال در کشور، برای نخستین بار اعتبارات به‌حساب دولت در خزانه واریز شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم واریز اعتبارات در خزانه سبب شده بود تا برخی حقوق‌های نجومی و یا پاداش‌های زیاد دریافت کنند به‌گونه‌ای که برخی حتی حاضر شدند خود را بازنشست کنند، گفت: مجلس با این اقدام خود جلوی بروز چنین اتفاقاتی را در دولت گرفت.

وی بابیان اینکه همزمان با افزایش بودجه کشور توانستیم میزان اعتبارات پروژه‌های عمرانی در استان را نیز افزایش دهیم عنوان کرد: خوشبختانه اعتبار لازم برای بیمارستان اکباتان تأمین شده و امیدواریم بتوانیم این پروژه را امسال به بهره‌برداری برسانیم.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی استان از ۲۹۴ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است ابراز کرد: اگر مدیران ما شایستگی لازم را داشته و اهل کار باشند می‌توانند برای اجرای پروژه‌های عمرانی خود اعتباری بیش از این جذب کنند.

وی اظهار داشت: اینکه تأکید بر پرهیز از هرگونه حاشیه‌سازی دارم برای پیشرفت استان و استفاده از ظرفیت‌هایی است که بیان کردم به همین دلیل نیز با اتکا به این موضوع توانسته‌ایم با تأمین اعتبارات لازم پروژه راه‌آهن تهران- همدان- سنندج را برقی کنیم.

نماینده مردم همدان با اشاره به اینکه امروز پروژه راه‌آهن تهران-همدان ۶۵ میلیارد تومان و راه همدان- ملایر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دارد گفت: پروژه راه‌آهن زنجان به همدان نیز با ۱۰ میلیارد و صد میلیون تومان اعتبار مصوب شده و امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همدان با سرعت زیاد در حال به‌روز شدن است افزود: ضمن تخصیص اعتبار برای ساخت یک بیمارستان جدید و احیای بیمارستان قدرتمند حضرت امام (ره) در همدان در نظر داریم بیمارستان بوعلی همدان را نیز احیا کنیم چراکه می‌خواهیم همدان را به قطب درمانی کشور تبدیل کنیم.

حاجی بابایی با تشریح دیگر پروژه‌های احیا شده در همدان مانند بازگشت استان به جمع ۴ قطب فناوری‌های برتر کشور و تخصیص هزار هکتار زمین به این پروژه، ساخت موزه هنر‌های معاصر، ساخت موزه هگمتانه و تخصیص ردیف ملی برای بنیاد بوعلی سینا و افتتاح مخزن غرب کشور بیان کرد: متأسفانه پروژه پردیس سینمایی همدان که قرار بود با ساخت آن تبدیل به مرکز پویانمایی کشور شویم سال‌ها است رها شده است که مسئولان امر باید درباره دلایل این کار توضیح دهند.

‌وی با انتقاد از راکد ماندن سه پروژه مهم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تصریح کرد: امسال موفق شدیم دو ردیف ملی برای ساخت اتوبان ملایر به همدان را کسب کنیم تا با وصل این اتوبان به اتوبان همدان تهران پیوستگی لازم در استان ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار