رئیس اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه کرمانشاه گفت: تاکسی‌های اینترنتی که به تازگی در کرمانشاه شروع به کار کرده‌اند شغل سه هزار راننده آژانس کرمانشاه را تهدید می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 07 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا الفتی ، از وضعیت نامناسب آژانس‌های کرمانشاه خبر داد و گفت: طی سه ماه اخیر که شروع به کار تاکسی‌های اینترنتی راداشته‌ایم نزدیک به ۱۰ آژانس پروانه کسب خود را باطل کرده و حتی کرایه مغازه را هم درنمی‌آورند.

وی با بیان اینکه فعالیت این تاکسی‌ها باعث شده کاسبی آژانس‌ها کساد شود، خاطرنشان کرد: این تاکسی‌ها مزایایی برای رانندگان خود در نظر می‌گیرند و به این ترتیب آن‌ها را جذب می‌کنند، در حالیکه آژانس‌ها توان چنین هزینه‌هایی ندارند.

رئیس اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه کرمانشاه دلیل استقبال مردم از تاکسی‌های اینترنتی را هزینه پایین‌تر آن‌ها نسبت به آژانس عنوان کرد و افزود: به علاوه تاکسی‌های اینترنتیهزینه‌های هنگفتی برای تبلیغات صرف می‌کنند و هر روز صبح که افراد در خانه‌هایشان را باز می‌کنند تبلیغ چند مورد از این تاکسی‌های اینترنتی را می‌بینند.

الفتی در پاسخ به این پرسش که آیا آژانس‌ها نمی‌توانند با پایین آوردن کرایه خود با این تاکسی‌ها رقابت کنند، گفت: آژانس‌ها تعرفه مصوب خود را از کمیسیون نظارت دریافت می‌کنند وبرای اینکه بتوانند رقابت کنند گاهی نصف رقم مصوب را از مشتری می‌گیرند، اما باز هم توان رقابت ندارند.

وی درباره مشکلاتی که تاکسی‌های اینترنتی می‌تواند ایجاد کنند نیز یادآوری کرد: رانندگان این تاکسی‌ها هرگز از فیلتر‌هایی که رانندگان آژانس آن را می‌گذرانند عبور نمی‌کنند و برخی ازآن‌ها با گواهینامه پایه سوم در حال فعالیت هستند، در حالیکه رانندگان آژانس باید حتما گواهی نامه پایه دو داشته باشند.

رئیس اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه کرمانشاه خاطرنشان کرد: مجموعه این عوامل باعث شده وضعیت آژانس‌های کرمانشاه رو به رکود باشد و بسیاری از آن‌ها در حال تعطیلی هستند.

الفتی از فعالیت ۱۹۰ آژانس تحت نظر موسسات اتومبیل کرایه در کرمانشاه یاد کرد که سه هزار نفر در این آژانس‌ها مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: امکان اینکه تاکسی‌های اینترنتی با رانندگان آژانس همکاری کنند نیز خیلی وجود ندارد، زیرا معمولا رانندگان را خودشان و آن هم از سطح شهر و با تبلیغات وسیع جذب می‌کنند.

الفتی با بیان اینکه این مشکل مختص به کرمانشاه نیست و در سراسر کشور وجود دارد، اظهار کرد: اعتراضات متعددی کردیم، جلسه گذاشتیم و صحبت کردیم، اما هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار