رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بارش تگرگ در استان کرمانشاه سبب ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به اراضی کشاورزی و باغات استان کرمانشاه شد.
کد خبر: ۶۰۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 07 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،خسرو شهبازی اظهار داشت: رگبار‌های بهاری همراه با تگرگ و سیل بوده که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی وباغات استان وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تگرگ و بارش باران به ۳۶ مزرعه و باغ استان خسارت وارد کرد عنوان کرد: تاکنون ۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی، ۴۶۰۰ هکتار از باغات و در مجموع ۳۶هزار هکتار از سطح اراضی کشاورزی استان در اثر تگرگ‌های شدید دچار آسیب شده است.

شهبازی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند خسارت‌های ناشی از حوادث پیش‌بینی نشده را جبران کند گفت: بارندگی‌های مؤثر در استان که از فروردین ماه آغاز شده برایبخش دیم کشاورزی بسیار کارساز بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: از آنجا که بیشتر کمک‌های دولتی در قالب بیمه محصولات است کشاورزان می‌توانند با بیمه کردن مزارع و دام‌های خود زیان‌هایناشی از بارش تگرگ و سیل را جبران کنند

شهبازی گفت: بارش‌های بهاری علاوه بر تغذیه سفره‌های زیرزمینی و سرسبزی چنگل‌ها و مراتع شرایط مناسبی برای شیوع بیماری‌های قارچی و آفت‌های گیاهی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت ماه وضعیت اقلیم به این صورت است و هر چند روز یکبار بارندگی و رطوبت هوا وجود دارد بیان کرد: توصیه می‌شود کشاورزان به طور حتماز قارچ‌کش‌ها استفاده کنند در غیر این صورت بیمار‌ی‌های قارچی به‌ویژه لکه نواری در حال شیوع است و باید مبارزه علیه آن انجام شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار