سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: کمبود سرویس‌های بهداشتی و نحوه نصب آن‌ها در شهر سرپل‌ذهاب بهداشت مردم را در مخاطره قرار داده است.
کد خبر: ۶۰۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 07 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،مازیار طهماسبی  از کمبود سرویس بهداشتی درسرپل‌ذهاب خبرداد و اظهار داشت: اکنون حمام به تعداد کافی در مناطق زلزله‎زده وجود دارد اما از لحاظ سرویس بهداشتی کماکان کمبودهای وجود دارد که باید این کمبودها رفع شود.

وی با بیان اینکه تعداد سرویس بهداشتی و حمام برای نصف جمعیت سرپل‌ذهاب محاسبه شده است، گفت: تعداد سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها با این فرض که نصف جمعیت شهری سرپل‌ذهاب از سرویس بهداشتی و حمام خانگی خود استفاده می‌کنند محاسبه شده و و براین اساس در منطقه کمبود حمام وجود ندارد اما سرویس بهداشتی کمبود دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: سرویس بهداشتی و حمام‌ها در مناطق مختلف سرپل‌ذهاب به صورت مناسبی توزیع نشده است و این امر سبب مشکلاتی برای مردم در این مناطق شده است.

وی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی از نظر نحوه نصب و فاضلاب‌ها سرویس‌ها در شرایط نامناسبی قرار دارند، گفت: اداره آب و فاضلاب شهری برای رفع این موضوع اقدامات مناسبی انجام داده ولی شرایط هنوز به شرایط ایده‌آل برای جلوگیری از بیماری نرسیده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه اکنون از لحاظ سلامت و بهداشت آب مشکلی در شهرستان سرپل‌ذهاب وجود ندارد، گفت: بر اساس آزمایش‌های میکروبی انجام شده آب شرب روستاها نیز مشکلی ندارد و با تلاش آب و فاضلاب روستایی وضعیت آب در روستاها حتی نسبت به قبل هم بهتر شده است.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه بعضی از روستاها آب لوله کشی ندارند، بیان کرد: یکسری از مناطق که تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی نیستند کماکان مشکلات مانند آب لوکشی ندارند و باید این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه به‎طور میانگین در اورژانس و کلینیک تخصصی بیمارستان بانگر بیش از 850 بیمار پذیرش می‎شوند، گفت: روزانه 450 بیمار به بیمارستان بانگر و 400 بیمار نیز به کلینک تخصصی مراجعه می‌کنند و اکنون تعداد بیماران به شرایط عادی قبل از زلزله رسیده است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار