دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: جایگاه روابط عمومی متاثر از چالش سنت و مدرنیته در ایران است و ارتقای این جایگاه به پاسخگویی مدیران وابسته است
کد خبر: ۶۰۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 08 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،نصرت اله علیرضایی در همایش روابط عمومی های استان قزوین که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد افزود: هم اکنون شکل گیری این حوزه به طور نسبی در تعامل با رسانه ها، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع  موفقیت آمیز بوده که با هم افزایی و همکاری مشترک باید ارزش و جایگاه آنان شناخته شده تا به شکوفایی برسند.


وی افزود: برای ارتقای جایگاه روابط عمومی راه بلندی در پیش داریم ونباید از این موضوع ناامید شد.

 
دبیر شورای اطلاع رسانی استان ، چالش سنت و مدرنیته را یکی از مباحث مهم در طول 150 سال گذشته در ایران معاصر دانست و ادامه داد: بر اثر این برخورد، در حوزه های مختلف بحران هایی برای ما ایجاد شده و سیاستگذاران و اندیشمندان ما در پی تحلیل و چاره اندیشی برای برون رفت از آن بوده اند.


رئیس شورای مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی استان قزوین از برگزاری انتخابات شورای مرکزی در روز چهارم تیرماه جاری خبر داد و گفت: این حوزه در ایران عمر 65 ساله داشته و برای رشد و پیشرفت خود نیز هنوز در میانه راه است.


علیرضایی افزود: اکثرب نهادها و سازمان ها ،ابزارها و محصولات تکنولوژیک در ایران جزو فراورده های مدرنیته هستند که به دلیل اینکه از بطن جامعه و متناسب با نیازها و نظام ارزشی و فرهنگی جامعه ایجاد نشده اند لذا در مقام عمل یکسری چالش ها و مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده اند و در طول این مدت متفکران و سیاست گذاران سعی کرده اند این چالش ها را تحلیل و برای آن چاره اندیشی کنند.


مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین ادامه داد: برای تبیین وضعیت موجود بهترین تعبیر استفاده از اصطلاح و مفهوم"جغرافیای حرف" است که مرحوم شریعتی در آثار خود به کار گرفته و براساس اسن مفهوم تمام محصولات و پدیده های مدرن زمانی در جامعه نهادینه می شوند و کارکرد درست خود را خواهند داشت که متناسب با فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه و پاسخگوی نیازها و دغدغه های مردم یک جامعه باشند.

وی افزود: مساله روابط عمومی هم در جامعه ما جدای از این قضیه نیست و از آنجاییکه یک عنصر وارداتی است تا رسیدن به جایگاه مطلوب و احساس نیاز و توجه مدیران به این مقوله راه بلندی در پیش است.


علیرضایی گفت: روابط عمومی زمانی در جامعه اعتبار و جایگاه خود را پیدا می کند که با یک سیستم کاملا باز و دموکراتیک و مدیرانی پاسخگو و معتقد به افکار عمومی و احترام به رای و نظر مردم مواجه باشیم.


دبیر شورای اطلاع رسانی استان اضافه کرد: تمام محصولات جامعه مدرن از جمله روابط عمومی ها با چنین چالشی مواجه هستند اما نباید ناامید شد و باید برای پیشرفت در جهت شفافیت و عمل به خواسته های مردم حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته چهار دوره آموزشی در جهت ارتقای روابط عمومی های استان برگزار شد، گفت: متاسفانه استقبال در این بخش ضعیف بود که مسئولان باید به چنین دوره هایی توجه بیشتری کنند.
علیرضایی همچنین انتشار کارنامه چهارساله دولت یازدهم با همکاری روابط عمومی های استان، جشنواره روابط عمومی ها و نشست با استاندار را از دیگر برنامه های اجرا شده توسط شورای مرکزی روابط عمومی های استان در سال گذشته اعلام کرد.


وی تصریح کرد: در سال جاری نیز برگزاری دوره های آموزشی ،نشست مشترک مدیران و روابط عمومی ها و برگزاری انتخابات شورای مرکزی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد.


مدیرکل روابط عمومی استاندار بیان داشت: انتخابات شورای مرکزی روابط عمومی ها در تاریخ 4 تیرماه سال جاری برای انتخاب 20 نفر از اعضای شورای مرکزی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار