معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه ظرفیت احداث یک تا سه کارخانه قند دیگر را دارد.
کد خبر: ۶۰۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 08 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا رحیمی ، با اشاره به ظرفیت قابل توجه کرمانشاه در تولید چغندر قند، اظهار کرد: سال گذشته حدود 400 هزار تن چغندرقند تحویل دوکارخانه اسلام آبادغرب و بیستون شد.

وی با اشاره به مازاد 500 هزار تنی چغندرقند که از استان کرمانشاه خارج شد، خاطرنشان کرد: این چغندرها عمدتا به قزوین، چهار محل و بختیاری، اصفهان، مشهد و ... می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه نباید اجازه داد این ظرفیت از دست استان برود، عنوان کرد: با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری میزان چغندر تولیدی دراستان بیش از این هم افزایش می‌یابد.

رحیمی معتقد است برای استفاده از این ظرفیت‌، نیازمند احداث حداقل یک تا سه کارخانه قند دیگر در کرمانشاه هستیم.

وی با اشاره به پای کار بودن سرمایه‌گذاران برای احداث کارخانه قند در کرمانشاه، تاکید کرد: سه گروه از سرمایه‌گذاران در حال بررسی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاریهستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: این گروه‌ها در حال بررسی شهرهای مختلف استان از نواحی گرمسیری و غربی گرفته تا مناطق میانی و در نهایتشرق استان شامل کنگاور، صحنه و ... هستند.

رحیمی تصریح کرد: در هریک از این شهرستان ظرفیت‌ و زیرساخت‌های مناسب برای احداث کارخانه قند وجود دارد و هر یک از این گروه‌های سرمایه‌گذاری تکنولوژی‌های خاص خودرا هم دارند.

وی فرآوی محصولات کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی را با توجه به ظرفیت خوب استان در حوزه کشاورزی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال در کرمانشاه عنوان کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار