نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه از پیگیری برای ساخت "برج اصناف" کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۰۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 08 May 2018

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا،موسی سلیمی  اظهار کرد: امسال احداث برج اصناف را در کرمانشاه پیگیری می‌کنیم که به نوعی یک پنجره واحد برای ارائه خدمات به اصناف خواهد بود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح مراکز ارائه خدمات اصناف مانند بخش بازرسی و نظارت، برخی اتحادیه‌هایی صنفی که مکان ندارند، شعبه بانک، سالن آمفی تئاتر و ... در این محل تجمیع خواهند شد و ارباب رجوع هم نیازی به مراجعه به مراکز مختلف ندارد.

به گفته سلیمی، اجرای این طرح نیازمند بررسی‌های بیشتر برای مشخص شدن جزئیات است که این بررسی‌ها در حال انجام می‌باشد.

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه ساماندهی واحدهای صنفی بدون مجوز را از دیگر اولویت‌های اتاق اصناف کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد و افزود: اکنون بین سه تا پنج هزار واحد صنفی بدون صنفی بدون پروانه در کرمانشاه شناسایی شده است.

به گفته این مسئول، سال گذشته بسیاری از واحدهای صنفی موفق به کسب جواز خود نشدند، زیرا بر اساس نامه دیوان عدالت اداری برای گرفتن مجوز کسب باید از شهرداری هم استعلام گرفته شود .

سلیمی تاکید کرد: استعلام شهرداری نیازمند نداشتن بدهی مالیاتی، مشکلات ساخت و ساز و ... است و چون اکثر افراد مغازه را اجاره می‌کنند نمی‌توانند همه شرایط ملک را برای گرفتن استعلام شهرداری فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اعتراضات متعددی که وجود داشت در حال رایزنی هستیم که دیگر برای گرفتن جواز کسب نیازی به استعلام از شهرداری نباشد.

وی معتقد است، با این کار، ظرف چند ماه آینده تمام حدود سه هزار واحد صنفی بدون پروانه شهر کرمانشاه تعیین تکلیف خواهد شد.

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه پیگیری برای انتقال مشاغل فنی به خارج از شهر را نیز از دیگر برنامه‌ها عنوان و یادآور شد: زمینی در نزدیک شهرک صنعتی فرامان برای انتقال مشاغل فنی در نظر گرفته شده که قرار است متری 30 هزار تومان به ما واگذار شود.

سلیمی با بیان اینکه این رقم برای واحدهای صنفی زیاد است، گفت: رایزنی می‌کنیم که زمین را با قیمت کمتری به ما بدهند تا همه واحدهای صنفی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: در صورت تعیین تکلیف زمین، اولویت اصلی انتقال مشاغل فنی با نمایشگاه‌های اتومبیل سنگین خواهد بود.

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه بیان کرد: در مراحل بعدی جابجایی میدان بار و عمده فروشان مواد غذایی را داریم که هنوز محل آنها تعیین تکلیف نشده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار