مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از آمادگی ۶۸ مرکز در سطح استان برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 12 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مظفر رحیمی، با بیان اینکه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان همزمان با آغاز برداشت گندم آغاز خواهد شد، اظهار کرد: احتمالابرداشت گندم مناطق گرمسیری استان از اواخر اردیبهشت آغاز شود. البته اگر این بارندگی‌ها نبود، برداشت گندم زودتر اغاز می‌شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل استان برای خرید تضمینی گندم افزود: ۶۸ مرکز خرید گندم در نظر گرفته شده که در صورت کمبودبرای ایجاد مراکز بیشتر آمادگی داریم.

وی ادامه داد: احتمالا مراکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا مهر ماه دائر بوده و کار خرید گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

رحیمی با بیان اینکه سال زراعی گذشته بیش از ۶۴۳ هزار تن گندم از گندمکاران استان کرمانشاه خریداری شد، گفت: امسال آمادگی خرید بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم در مراکز خرید راداریم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اضافه کرد: با بارش‌های خوبی که بهار امسال داشتیم، تولید بیش از ۷۰۰ تن هزار تن گندم دور از انتظار نیست.

رحیمی با اشاره به قیمت اعلام شده ۱۳۰۰ تومانی برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم، افزود: بهای گندم کشاورزان فعلا به همین قیمت و به صورت علل الحساب پرداخت خواهد شد ودر صورت هر نوع تصمیم گیری برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم مابتفاوت آن به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به فعال شدن مراکز خرید تضمینی کلزا داشت و افزود: ۱۵ مرکز خرید کلزا کار خرید کلزا ازکلزاکاران را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته حدود ۹ هزار تن کلزا از کلزاکاران استان خریداری شد، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در مجموع بیش از ۱۷ هزار تن کلزا در استان کرمانشاهخریداری شود.

وی قیمت خرید تضمینی کلزا را برای هر کیلوگرم کلزا ۲۸۶۶ تومان اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار