مدیرپایگاه محور ساسانی کرمانشاه از پاکسازی مسیر و تسهیل دسترسی به بنای تاریخی تاق گرا خبر داد.
کد خبر: ۶۰۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 12 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سیامک خدیوی تاق گرا را یکی از بناهای تاریخی عهد ساسانی در استان کرمانشاه معرفی کرد و گفت: این بنا برسر راه کرمانشاه به شهرستان سرپلذهاب و روی گردنه پاتاق واقع شده که باستان شناسان درخصوص کارکردهای آن نظرات مختلفی عنوان کرده اند.

وی ادامه داد: این بنای سنگی در دهه پنجاه مرمت و به شکل اولیه خود درآمد و با توجه به مقاومت و استحکام آن تاکنون نیاز به مرمت مجدد پیدا نکرده است.

مدیرپایگاه محور ساسانی کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته آسیبی به این اثر تاریخی ارزشمند وارد نکرد، اما مسیر دسترسی به آن را مسدود کرد.

وی با اشاره به پاکسازی مسیر دسترسی به این اثر پس از زلزله، افزود: متاسفانه به دلیل پس لرزه های متعدد و نیز بارش های مداوم باران این مسیر مجدد به علت ریزش سنگ از کوه مسدود شد.

به گفته این مسئول زلزله همچنین بخشی از جاده مسیر این اثر را دچار آسیب کرد.

وی از برنامه ریزی برای تسهیل دسترسی به این اثر تاریخی خبر داد و خاطر نشان کرد: در نظر داریم ضمن پاکسازی مسیر از سنگ، با ترمیم جاده، مسیر و راه دسترسی به اثر را تسهیل کنیم که در این راستا ظرف یک هفته آینده پیمانکار پروژه مشخص خواهد شد.

مدیرپایگاه محور ساسانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در آینده برنامه های دراز مدتی را برای این اثر شاخص تاریخی استان اجرا خواهیم کرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار