مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس استاندارد‌ها استان به دو هزار پرستار دیگر نیاز دارد.
کد خبر: ۶۰۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 12 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا پورمیرزا به مناسبت روز جهانی "پرستار" با اشاره به فعالیت ۲۶۰۰ پرستار در بخش‌های مختلف درمانی استان.گفت: نسبت به استاندارد‌های جهانی با کمبود پرستار مواجه هستیم.

وی افزود: استاندارد یعنی کف شرایط قابل قبول و شرایط ایده آل محسوب نمی‌شود و نسبت به همین استاندار‌هاهم حداقل به دو هزار پرستار دیگر نیاز داریم.

پورمیرزا تصریح کرد: بر اساس افق ۱۴۰۴ باید تعداد پرستاران به ازای هر تخت به ۱.۵ پرستار برسد که در حال حاضر این رقم در استان ۰.۸ است و این یعنی تا سال ۱۴۰۴تعداد پرستاران استان حداقل باید دو برابر شود.

مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به کمبود کمک پرستار در استان هم اشاره کرد و افزود: وجود کمک پرستار بار کاری پرستاران را تا حد زیادی کم می‌کند و باید به ازایهر ۴.۵ تخت یک کمک پرستار داشته باشیم که هم اکنون این عدد به ازای هر ۴.۵ تخت ۰.۳ کمک پرستار است.

پورمیرزا در ادامه به مشکلات پرستاران اشاره کرد و افزود: بعد از طرح تحول سلامت با توجه به کاهش پرداختی در مراکز دولتی، تعداد مراجعین مراکز درمانی دولتی افزایشچشمگیری داشت و این امر موجب افزایش فشار کاری پرستاران شد.

وی افزود: با توجه به کمبود تعداد پرستاران این فشار کاری مضاعف‌تر هم شد و همین سختی کار پرستاران را افزایش داده است.

پورمیرزا با بیان اینکه پرستاری جزو مشاغل سخت دنیا است، گفت: دلیل سختی کار پرستاران این است که شیفت کاری آن‌ها با ساعت بیولوژیکی بدن هم‌خوانی ندارد و همین شبنخوابی‌ها در وضعیت طبیعی بدن و ترشح هورمون‌ها اختلال ایجاد کرده و مشکلات جسمی بسیاری را موجب می‌شود.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر چه پرستاری تخصصی‌تر شود سختی کار بیشتر می‌شود.

پورمیرزا در ادامه با بیان اینکه سیاست کشور این است که ۸۰ درصد پرستاران زن باشند، گفت: در حال حاضر کمبود پرستار مرد داریم که این امر هم مشکل‌ساز شده و نیاز استتوازنی در جذب پرستاران مرد و زن برقرار شود.

وی به میزان دریافتی پرستاران نیز اشاره کرد و افزود: میزان دریافتی پرستاران ما نسبت به میانگین جهانی کم است، اما نسبت به میانگین منطقه در رده متوسط قرار دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار