مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: هم اکنون در شهر‌های زلزله زده سرویس‌های بهداشتی سیاری نداریم که به سیستم فاضلاب متصل نباشد، ضمن اینکه آبآشامیدنی سالم و پایدار نیز برای مردم فراهم است.
کد خبر: ۶۰۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 13 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا تخت‌شاهی د، درباره آخرین وضعیت آب و فاضلاب شهر‌های زلزله زده استان اظهار کرد: زلزله بزرگ آبان سال گذشته بیشترینخسارت را به تاسیسات آب و فاضلاب وارد کرد و در مجموع نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان آسیب به خطوط و تاسیسات ما وارد شد که هنوز جبران و تامین نشده است.

وی افزود: میزان خسارت به گونه‌ای بود که حدود ۹۰ درصد از شبکه فاضلاب شهر سرپل ذهاب را از دست دادیم که البته کار احیا آن آغاز شده تا دوباره قابل استفاده شود، اما هنوزهم کار زیادی باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه در جریان زلزله در سه مرحله اسکان اضطراری، اسکان موقت و اسکان دائم خدمات آب و فاضلاب به مردم ارائهشد، خاطرنشان کرد: در روز‌های نخست از نظر ورود آب به شبکه و تامین آب برای مردم از خدماتی که بر اساس استاندارد‌ها باید ارائه شود پیشی گرفتیم و آب به میزان کافی دردسترس مردم قرار گرفت.

تخت‌شاهی با بیان اینکه ارائه خدمات اکنون و در شرایط اسکان موقت نیز ادامه دارد، عنوان کرد: اکنون حدود ۸۰ هزار متر لوله موقت برای تامین آب بین چادر‌ها و کانکس‌های مردمبرقرار است.

وی با اشاره به نصب حدود چهار هزار چشمه سرویش بهداشتی و دوش حمام سیار در شهر‌های زلزله زده، تاکید کرد: تمام سرویس‌های بهداشتی اکنون به شبکه فاضلاب وصل است.

به گفته این مسئول، کار احیا شبکه‌های فاضلاب از دست رفته نیز همزمان در حال اجرا است، زیرا بخشی از این خطوط نیز در جریان آواربرداری آسیب می‌بیند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه بیان کرد: اکنون آب سالم و پایدار در اختیار مردم شهر‌های زلزله زده است و هیچ مشکلی در تامین آب این مناطق نداریم.

تخت‌شاهی با بیان اینکه کار برقراری انشعاب و نصب کنتور برای خانه‌های در حال بازسازی نیز به سرعت در حال انجام است، پیش بینی کرد، در این مناطق ۲۵ تا ۳۵ هزار انشعابجدید برای مشترکین برقرار شود.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار