معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه روزه خواری در ملا عام ممنوع است، تاکید کرد: با معدود هنجارشکنان دراین زمینه برخورد میشود.
کد خبر: ۶۰۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 13 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سرهنگ محمدرضا آمویی در آستانه مباه مبارک رمضان ، با اشاره به آماده‌شدن عامه مردم برای روزه‌داری دراین ماه مبارک، اظهار کرد: پلیس نیز درکنار مردم بر حسب وظایف تکلیفی و قانونی خود مواردی که باید دراین ماه مبارک رعایت شود را مدنظر قرار می دهد.

آمویی با اشاره به تعطیلی صنوف پذیرایی شامل انواع رستوران‌ها، اغذیه فروشی، آبمیوه فروشی ها و ... در این ماه از اذان صبح تا اذان مغرب، گفت: جهت رعایت حال مسافران و افراد دارای عذرشرعی، برخی از این صنوف با کسب مجوز و رعایت شئونات اسلامی طوری که تظاهر به روزه خواری در ملا عام نشود، اجازه فعالیت دارند.

وی افزود: برای دادن این مجوز سهمیه بندی خاصی وجود دارد و این کار با همکاری اتحادیه اصناف انجام می‌شود.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: اماکن پذیرایی فاقد مجوز در این ماه از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده با انها برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

آمویی بر رعایت قوانین این ماه توسط تمام رانندگان اعم از عمومی و شخصی تاکید کرد وافزود: رانندگان باید دراین ماه از روزه خواری در ملاء عام اجتناب کنند.

این مسئول انتظامی همچنین از بیماران و افراد دارای عذر شرعی خواست شئونات این ماه را رعایت کرده و از خوردن و آشامیدن در انظار عمومی خودداری کنند.

آمویی با بیان اینکه یکی از فرصت‌های این ماه مبارک گسترش ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای دینی بویژه حجاب و عفاف است، از همه افراد خواست نسبت به رعایت این موارد اهتمام داشته باشند و تاکید کرد: پلیس با معدود افرادی که بخواهند هنجارشکنی کنند، برخورد لازم را انجام خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تردد در ساعات افطار و نیز در شب‌های قدر، گفت: پلیس جهت تسهیل رفت و آمد روزه‌داران در این ساعات و روزها برنامه‌های خاص خود را دارد.

آمویی با بیان اینکه مردم باید دراین ماه امر به معروف ونهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: اگر موارد معدودی مشاهده شود که برای مردم ایجاد نگرانی کند، تذکرات لازم داده شده و در صورت عدم رعایت برخورد قانونی مناسب با آنها صورت خواهد گرفت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار