داور بخش نمایش صحنه‌ای ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با اشاره به لزوم پایداری به فرهنگ اصیل مقاومت و ایثار در جامعه اسلامی، گفت: کشوری که بدون فرهنگ مقاومت باشد در بی‌قیدی و بی‌هویتی غرق خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 13 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،حسین مسافرآستانه از برگزاری ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با حضور گروه‌های هنری عرصه تئاتر از روز جمعه آغاز به‌کار کرد و در این استان به اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی با گرایش نمایش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی می‌پردازد.

داور بخش نمایش صحنه‌ای ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار خاطرنشان کرد: امروز هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی تئاتر با آغاز به‌کار این جشنواره در حرکتی نمادین بر گلزار شهدای استان کرمانشاه حضور یافتند و با آرمان شهدا و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

این مسؤول تصریح کرد: جشنواره ملی تئاتر ایثار تا دوشنبه مورخ 24 اردیبهشت ماه سال‌جاری با اجرای 13 نمایش صحنه‌ای و 23 نمایش خیابانی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به رقابت می‌پردازند.

مسافرآستانه یادآور شد: ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با موضوعات مشخص در راستای حفظ ارزش‌های والای انقلاب در عرصه‌های مختلف فرهنگی ایثار و شهادت در برگزاری بهتر این مرحله از مسابقات هنری تلاش دارد.

داور کشوری تئاتر بیان کرد: تبیین فرهنگ و ایثار و شهادت به‌نظر بنده و دیگر مسؤولان در جامعه ضروری است و اگر جامعه از این فرهنگ برخوردار نباشد، جامعه‌ای بی‌قیدی خواهد بود که ارزش‌های آن ناشناخته می‌ماند.

وی تاکید کرد: آن‌چه ملتی را می‌تواند مقام و پایدار به فرهنگ اصیل خودش نگه‌دارد و به آرمان و عرف جامعه وفادار بماند، در واقع تقویت فرهنگ مقاومت و ایثار است.

کارگردان تئاتر و مدیر پردیس تئاتر تهران گفت: اگر ملتی فرهنگ ایثار و مقاومت ندارد، ملتی بی‌هویت و از دست رفته‌ای است که می‌تواند در جریانات بی‌فرهنگی‌های دنیا غرق شود.

مسافرآستانه تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کشوری با ثبات فرهنگی و متعهد به ترویج و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و ایثار است.

این داور بخش نمایش صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر ایثار افزود: این مرحله از جشنواره نقش مهمی در انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل جدید و آینده‌ساز کشور را به عهده دارد و تا به‌حال بسیار موفق عمل کرده است.

این هنرمند مطرح کشوری گفت: آثاری که در این جشنواره دیدیم از سوی شرکت‌کنندگان جوان و متعهد با موضوعات حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی جامعه بود که به‌روی صحنه می‌روند و این جوانان هنرمند در ابعاد فرهنگی ایثار آثار قابل قبولی خلق و ارائه کردند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار