مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی در حاشیه‌های شهر کرمانشاه، دو میلیارد تومان اعتبار به این مناطق اختصاص داده ایم.
کد خبر: ۶۰۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 14 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا ، علیرضا گودرزی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار تشکیل شد، با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای دو میلیون نفر جمعیت است که نیمی از آن در مرکز استان ساکن هستند، اظهار کرد: کرمانشاه از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با داشتن 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق، اکوتوریسم، منابع آبی فراوان، معادن غنی و... یکی از استان های پرظرفیت کشور است.

وی همچنین در تشریح آخرین وضعیت استان کرمانشاه در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: طبق آمار و شواهد شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در استان بوده ایم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در بحث جرائم و پرونده های کیفری در سال 95 حدود 96 هزار پرونده در استان داشته ایم که این رقم در سال 96 حدود 22 هزار پرونده کاهش داشته است.

وی استان کرمانشاه تنها استانی در کشور است که سال گذشته آسیب های اجتماعی در آن کاهش داشته، تاکید کرد: این کاهش آسیب های اجتماعی در استان حاصل تلاش و جدیت دستگاه های مختلف در کنترل آسیب ها بوده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم کنترل آسیب های اجتماعی یک اجماع کلی در این رابطه در کشور شکل گرفت که منجر به نتایج خوبی شد.

وی در ادامه از اختصاص یک میلیارد و 776 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تقسیم کار ملی به استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در اختیار 9 دستگاه استان قرار گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: همچنین در اواخر سال گذشته پنج میلیارد و 140 میلیون تومان اعتبار به منظور کنترل آسیب های اجتماعی به استان اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: از این میزان اعتبار دو میلیارد تومان برای کنترل آسیب های اجتماعی در حاشیه شهر کرمانشاه و دو میلیارد تومان در قالب دفاتر تسهیل گری تخصیص یافته است.

این مسئول یادآورشد: تازمانی که مردم پای کار نیایند در بحث کنترل آسیب های اجتماعی موفق نمی شویم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار