مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز کرمانشاه گفت: برای جبران کمبود فضای سبز در شهر کرمانشاه در بیش از ۷۰ مدرسه فضای سبز ایجاد شد.
کد خبر: ۶۰۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 14 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،سیروس کومه ، از کاشت گونه‎های مقاوم در برابر آلودگی و گردوغبار در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در پنج سال گذشته گونه‌های درختی مقاوم در برابر کم آبی کاشت شده و این گونه‌ها بیشترین نقش را در کاهش آلاینده‌ها دارد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در دو سال گذشته طراحی فضای سبز کرمانشاه براساس اصول شهرسازی اجرا شده است، گفت: در طراحی‌های جدید بوستانهای وضعیت معلولان در نظر گرفته شده و امکانات مخصوص آنها ایجاد شده است.

کومه با اشاره به اینکه احداث آبخوری از سال گذشته در پیاده‌روهای سطح خیابان‌های شهر کرمانشاه شروع شده است، بیان کرد: احداث آبخوری در خیابان مدرس از میدان جهاد سازندگی تا دبیراعظم شروع شده است و در طول سال در بقیه خیابان‌ها نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 97 با طرحهایی برای ایجاد امکاناتی در بوستان بعثت تلاش می‌شود بیان کرد: بوستان بعثت خیلی بزرگ است و می‌تواند قسمتی از خلا فضای سبز کرمانشاه را برطرف کند که در این قسمت جمعیتی زیادی قرار دارد و امسال این بوستان توسعه می‌یابد.

مدیرعامل سازمان پارکها کرمانشاه با اشاره به اینکه بوستان شاهد اکنون به حالت اولیه تبدیل می‌شود، گفت: این بوستان به وسایل ورزشی و بازی کودکان و مبلمان شهری تجهیز شده و سیستم روشنایی آن تکمیل شده است که اکنون مشغول ترمیم فضای سبز آن هستیم.

کومه با بیان اینکه در بحث فرهنگ‌سازی برای استفاده از فضای سبز در سطح مدارس آموزش‌هایی ارائه می‌شود، بیان کرد: در راستای استفاده درست از فضای سبز در فضای مجازی برنامه‌هایی داریم چون فضای سبز یک قسمت هزینه‌بر است و البته باید نواقص بوستان‌ها برطرف شود.

وی افزود: درختان به خاطر کمبود آب از بین نمی‌روند بلکه خیلی از درخت‌ها به دلیل نامهربانی مردم از بین می‌روند.

کومه با اشاره به اقدامات که در راستای ایجاد فضای سبز در اطراف مدارس انجام شده است گفت: در سال 96 در بیش از 70 مدرسه فضای سبز ایجاد شده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار