مدیرکل امور بین الملل دانشگاه رازی از پیگیری برای راه اندازی دفتر دانشگاه رازی در برخی از دانشگاه های کشور عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،هومن سالاری، با اشاره به بازدید رایزن جدید علمی فرهنگی عراق از دانشگاه رازی کرمانشاه، اظهار کرد: دانشگاه رازی به عنوان بزرگترین و معتبرترین دانشگاه غرب ایران این ظرفیت را دارد که با دانشگاه های معتبر بین المللی همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: درحال حاضر در رنکینگ بین المللی، دانشگاه رازی در بین 180 دانشگاه ایران در جایگاه دهم قرار گرفته است.

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه رازی با بیان اینکه این دانشگاه بیشتر از تلاش برای جذب دانشجو درحال ارتقاء کیفیت خدمات علمی آموزشی است، عنوان کرد: هم اکنون نزدیک به 100 دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که اکثر آنان دانشجویان عراقی هستند.

وی از پیگیری دانشگاه رازی برای راه اندازی دفتر در برخی از دانشگاه های عراق خبر داد و عنوان کرد: در این رابطه مذاکراتی را با رایزن فرهنگی عراق در ایران انجام دادیم و این موضوع را بیشتر پیگیری خواهیم کرد.

سالاری با اشاره به هم مرز بودن استان کرمانشاه با کشور عراق و لزوم افزایش همکاریهای دانشگاهی، افزود: ایجاد رشته های مشترک بین دانشگاه رازی و دانشگاه های عراق از جمله درخواست های رایزن فرهنگی عراق در بازدید از دانشگاه رازی بود که این مسئله را مورد بررسی قرار می دهیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای احداث پژوهشکده بین المللی فرهنگ بین النهرین در دانشگاه رازی خبر داد و افزود: در نظر داریم با راه اندازی این پژوهشکده موضوعات فرهنگی، زبانی و باستان شناسی منطقه را مورد مطالعه قرار دهیم.

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: باتوجه به ظرفیت و پتانسیل بالای دانشگاه رازی در بحث تاریخ گذشته و باستان شناسی این توانایی را داریم که در مطالعات باستان شناسی بین النهرین با دانشگاه های عراق همکاری داشته باشیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار