استان مازندران هیچ سهمی در توزیع استانی پروژه های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو)برای برنامه چهار سال این سازمان تا سال 1400 ندارد.
کد خبر: ۶۱۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 28 May 2018

به گزارش تابناک مازندران، ایدرو طی نیم قرن فعالیت، با اجرای طرح‌های بزرگ و مهم صنعتی و راهبری شركت‌ها، خدمات گسترده‌ای به اقتصاد و صنعت كشور ارائه كرد و به جرات می‌توان گفت بخش قابل توجهی از زیربناها و توسعه نسبی صنعت كشور مرهون فعالیت‌های موثر مجموعه ایدرو است.

این سازمان در حالی وارد ششمین دوره از حیات خود می‌شود كه شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی كشور متاثر ازتصویب و ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، فضای پسابرجام و همچنین فضای انقلاب صنعتی چهارم است كه حركت هوشمندانه توسعه صنعتی كشور همسو با آن را می‌طلبد. ایدرو در این دوره، تحقق مضامین کلی ۲۴ گانه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مرتبط با حوزه فعالیت سازمان به ویژه حمایت و توسعه اقتصاد دانش بنیان، توسعه بهره‌وری، افزایش تولید، ایجاد ارزش به کمک ارتقاء آموزش و توسعه، افزایش تولیدات داخل، ارتقاء رقابت‌پذیری در تولید، برنامهریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، توسعه مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد را هدف گذاری نموده است.

به علاوه این سازمان توسعه‌ای با بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های صنایع هدف شامل صنایع نفت، گاز و انرژی؛ صنایع حمل‌ونقل (خودرو، ریلی، دریایی و بالگردهای غیرنظامی)؛ صنایع نوین و توسعه مدیریت سعی خواهد كرد تا فعالیت خود را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی گسترش دهد. بر اساس این برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار است در یک بازده زمانی چهارساله 54 پروژه در 20 استان با حجم سرمایه ¬گذاری 50 هزار میلیارد تومان و میزان اشتغالزایی 30 هزار نفری را محقق کند .

 

بنا بر گزارش فوق این موضوع در شورای مرکز انجمن مازندرانی های مقیم مرکز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است ، براین اساس نماینده ای از طرف این انجمن انتخاب شد. با پی گیریهای انجمن این موضوع به اطلاع استاندار رسید ه و مقرر شد استاندار از ریس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خواسته تا برنامه استانی را تهیه و از طریق نماینده تعیین شده انجمن مازندرانی های مقیم مرکز در سازمان گسترش ارایه تا در برنامه های این سازمان لحاظ گردد. با اینکه برابر هماهنگی بعمل اماده با ریس سازمان صمت استان قرار بوده طی یک هفته برنامه ها از طریق نماینده انجمن مازندرانی های مقیم مرکز به سازمان گسترش ارایه شود تا کنون برنامه ای از طرف استان ارایه نشده است.

امیدواریم با پی گیر های استاندار زحمت کش استان بتوان سهمی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای توسعه صنعت استان برای افق 1400 در نظر گرفته شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار