رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ به ویژه "همدان پایتخت گردشگری آسیا" فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی صنعت گردشگری همدان و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است، که باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده شود تا پس از آن افسوس و حسرت آن را نخوریم.
کد خبر: ۶۱۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 28 May 2018
رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ به ویژه "همدان پایتخت گردشگری آسیا" فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی صنعت گردشگری همدان و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است، که باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده شود تا پس از آن افسوس و حسرت آن را نخوریم.

به گزارش تسنیم، موضوع انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در اجلاس وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی مطرح شد و این پیشنهاد در کشور کامبوج مورد موافقت اعضای اجلاس قرار گرفت.

همدان در سال ۲۰۱۸ میزبان دو رویداد مهم آسیایی و بین‌المللی است که این دو رویداد می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه گردشگری همدان مؤثر باشد ضمن اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا شهریورماه امسال برای این عنوان در رویدادی میزبان ۳۴ کشور آسیایی و در اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری آبان ماه میزبان نمایندگان گردشگری ۱۸۰ کشور جهان است.

همدان را باید بدون تردید بهشت گردشگری چهار فصل بخوانیم و همین ظرفیت‌های مختلف نظیر جذابیت چهار فصلی، تاریخ کهن، طبیعت بکر، زیرساخت‌های مناسب و ... سبب شد تا همدان عنوان پایتخت گردشگری آسیا را در سال ۲۰۱۸ از آن خود کند.

با توجه به اینکه چند ماه قبل از آغاز سال ۲۰۱۸ انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا اعلام شد پس از گذشت چند ماه تبلیغات این رویداد مهم در همدان و سطح کشور آغاز شد، اما از آنجایی که این فرصت بسیار مهم می‌تواند در توسعه استان همدان تأثیر به سزایی داشته باشد نباید به تبلیغات شهری و انجام اقداماتی نظیر نصب بیلبورد، مانور تاکسی داران، برگزاری جشنواره‌هایی که همه‌ساله در همدان برگزار می‌شد اکتفا کرد و بایستی تبلیغ گسترده در سطح ملی و بین‌المللی جز مهم‌ترین اقدامات باشد، ولی متاسفانه با وجود اهمیت رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ که فرصتی مغتنم برای استان به شمار می‌آید ارتباط گیری رسانه‌ها با متولیان اصلی برگزاری این رویداد‌ها یعنی مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان و معاون گردشگری این سازمان بسیار دشوار است.

از سوی دیگر باوجوداینکه قدمت و تاریخ چند هزارساله همدان سبب شده که آن را پایتخت تاریخ و تمدن بنامند، اما هنوز جای سؤال است که چرا شهر‌هایی نظیر اصفهان، شیراز، تبریز و ... قبل از همدان نام‌آشناترند که بایستی از فرصت‌های به دست آماده برای معرفی همدان به نحو مطلوب استفاده شود.

با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و میزبانی همدان برای برگزاری رویداد ۳ روزه‌ای به همین مناسبت بدین ترتیب در این گزارش به آمادگی‌های لازم و اقدامات انجام شده در راستای همدان ۲۰۱۸ می‌پردازیم.

مدیران استان باید برای رویداد همدان ۲۰۱۸ برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه امروز اقشار مختلف جامعه در راستای رویداد همدان ۲۰۱۸ قضاوت‌هایی می‌کنند، اظهار داشت: مدیران استان به خصوص دبیرخانه رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ باید به صورت دائمی در سطح ملی و بین‌المللی برنامه‌های خوب، خاص و ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده در راستای همدان پایتخت گردشگری آسیا خوب است، اما حق عنوان "همدان پایتخت گردشگری آسیا" بیش از این برنامه‌ها است، افزود: بایستی همه برنامه‌ها و تمام تشکیلات استان بر روی رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ متمرکز شود چراکه این رویداد فرصتی است که دارد از دست ما می‌رود.

امیر خجسته تأکید: اگر در راستای فرصت همدان پایتخت گردشگری آسیا مجمع نمایندگان، مدیران ارشد استان و مدیران تخصصی ۲۰۱۸ باقدرت و قوت حضور پیدا نکنند، در آینده افسوس می‌خوریم که چرا این فرصت طلایی را از دست دادیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ ممکن است دیگر برای همدان تکرار نشود، تصریح کرد: به خصوص انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی که ممکن است ۴۰ الی ۵۰ یک‌بار متوجه همدان شود.

عملکرد مدیران استان در راستای رویداد همدان ۲۰۱۸ برای ما و مردم رضایت‌بخش نیست

خجسته با اشاره به اینکه عملکرد مدیران در راستای رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ خوب بوده، اما برای خودشان، نمایندگان و مردم رضایت‌بخش نیست، بیان کرد: باید مدیران استان با به کار گرفتن تمام توان از فرصت‌های ایجاد شده برای معرفی ظرفیت‌های استان به جهان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در هفته هر یک روز در میان باید جلساتی برای رویداد‌های همدان برگزار شود، عنوان کرد: برای ایجاد آمادگی‌های لازم در راستای رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در سطح ملی و بین‌المللی هم صحبت‌هایی با وزیر امور خارجه انجام شده و به زودی جلساتی با حضور کنسولگری‌ها و سفارت‌خانه‌ها برای بسیج آن‌ها در راستای رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توان و اقدامات مدیران استان در راستای رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ از نظر خودشان خوب است، اما با توجه به ظرفیت‌های استان همدان باید بیش از بیش تلاش کنند، گفت: چراکه فرصت رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در حال گذر است و دیگر تکرار شدنی نیست.

تبلیغات رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در سطح ملی و بین‌المللی خوب نیست

خجسته با اشاره به اینکه در حوزه تبلیغات رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در برهه‌ای موجی خوبی در صداوسیما ایجاد شد، تأکید کرد:، ولی تبلیغات در سطح ملی و بین‌المللی خوب نیست.

وی با بیان اینکه تبلیغات رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ باید بیشتر از این اقدامات در حال انجام باشد، اظهار داشت: چراکه ۹۰ درصد از اهداف در راستای رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ تبلیغات است و باید بتوانیم تمام ظرفیت، امکانات و سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت تبلیغات سوق دهیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تبلیغات در راستای رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ خوب نیست، بیان کرد: در سطح بین‌المللی می‌بینیم آنچه باید در راستای تبلیغ رویداد‌های همدان انجام شود محقق نشده است و باید با تأکیدات بیشتر تبلیغات قدرتمند از گذشته انجام شود.

خجسته در مورد آمادگی استان و زیرساخت‌های همدان در راستای رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ عنوان کرد: به لطف خدا در چند سال اخیر در راستای توسعه زیرساخت‌های استان اقدامات خوبی انجام شده است و با پیگیری‌های انجام‌شده از سالیان قبل راه‌آهن همدان اجرایی و امسال در ردیف‌های بودجه سال ۹۷ گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه همدان در سطح بین‌المللی قابلیت ارائه خدمات کند و باید تلاش کنیم که پرواز‌های بین‌المللی اجرایی شود، افزود: با پیگیری‌های جدی در راستای راه‌اندازی پرواز همدان به تهران زمینه این پرواز ایجاد و اجرایی شد.

ساماندهی ورودی‌های شهر بسیار مهم است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان همدان از نظر اتوبان، آزادراه و بزرگ‌راه خوب از وضعیت خوبی برخوردار است، تصریح کرد:، اما باید ورودی‌های شهر ساماندهی شود.

خجسته ابراز کرد: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده و آمادگی همدان است که می‌بینیم رویداد همدان ۲۰۱۸ و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا به سمت شهر ما گرایش پیدا کرده است چراکه اگر فرودگاه بین‌المللی، قطار، زیرساخت‌های ریلی و ... نبود با مشکل مواجه می‌شدیم.

۳ هتل در همدان به بهره‌برداری می‌رسد/حدود ۱۶ هتل در همدان در حال احداث است

وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته ۳ هتل در همدان به بهره‌برداری رسید و امسال نیز ۳ هتل دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: حدود ۱۶ هتل در همدان در حال احداث است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شتاب بسیار خوبی در رابطه با بحث گردشگری در همدان ایجاد شده، اظهار داشت: فکر می‌کنم که این شتاب جلوتر از مسئولان حرکت می‌کند که اگر این شتاب را مدیریت نکنیم جا می‌مانیم.

ورودی‌های شهر همدان پایتخت تاریخ و تمدن با ادعای ۷ هزار سال قدمت نباید این‌گونه باشد

خجسته با بیان اینکه ورودی و داخل شهر همدان باید ساماندهی شود و این فرصت‌ها برای اعتلای استان و جبران عقب‌ماندگی است، تأکید کرد: ورودی‌های شهر همدان که پایتخت تاریخ و تمدن است و ادعای ۷ هزار سال قدمت را دارد نباید این‌گونه باشد.

وی با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های متعدد و تخصیص اعتبار ساماندهی ورودی همدان از سمت ملایر آغاز شده و با شتاب خوبی در حال انجام است، گفت: عقب‌نشینی‌ها در جاده تهران باید انجام شود و جاده کرمانشاه نیز باید جایگاه خودش را پیدا کند چراکه ورودی‌های شهر نمایان گر خود شهر است و مسافری که کسی وارد شهر می‌شود تصویری از شهر در ورودی شهر درون ذهنش ایجاد می‌شود.

خجسته با اشاره به اینکه چهار محور گردشگری برای همدان در نظر گرفته شده که امیدواریم اقدامات در راستای این چهار محور شتاب گیرد، افزود: جاده سد یکی از محور‌های گردشگری همدان که برای آن بودجه اختصاص‌یافته است.

وی با بیان اینکه جاده گنجنامه از دیگر محور‌های گردشگری همدان است که طرح مطالعاتی مسیر برگشت از گنجنامه در حال انجام است و برای آن نیز اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: جاده حیدره و مسیر برگشت امام‌زاده محسن از دیگر محور‌های گردشگری همدان است که برای ساماندهی مسیر و رفع مشکل فاضلاب حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه اقدامات و اتفاقت خوب در همدان به برکت رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در حال وقوع است و همدان آمادگی دارد استان گردشگری باشد.

خجسته با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از دیگر اهداف رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ است، تصریح کرد: هر گردشگری که وارد شهر شود ۸ شغل ایجاد می‌شود و با برگزاری این رویداد‌ها و ورود گردشگران به همدان انقلاب و رونقی در بازار، هتل‌ها و ... همدان ایجاد می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث بودجه و اعتبارات رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ هیچ مشکلی نداریم و بودجه طبق موارد ابلاغ می‌شود.

محتوای تبلیغات ملی و بین‌المللی رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ آماده و منتظر تصویب دبیرخانه است

شهردار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه دبیرخانه رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در حال جمع‌بندی برنامه‌ها و استانداری در حال پیگیری مباحث تبلیغات است، اظهار داشت: تبلیغات درون‌شهری و برون‌شهری در حوزه تهران انجام شده است و اقداماتی نیز برای تبلیغات رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در حال برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها و تبلیغات رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ بر اساس برنامه و تقویم ستاد اصلی رویداد اجرایی شود، افزود: محتوا‌های تبلیغاتی در سطح ملی و بین‌المللی آماده است و منتظر تصویب دبیرخانه هستیم تا نسبت به تبلیغ اقدام کنیم.

عباس صوفی با تأکید بر اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر از مدت‌ها پیش آغاز شده و، اما با توجه به وضعیت آب و هوایی نمی‌توانیم چندان در رابطه با اجرای آسفالت اقدام کنیم، گفت: اقداماتی نظیر آسفالت، گل‌کاری و ... در وردی‌های شهر انجام شده و ساماندهی جاده ملایر نیز در حال انجام است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه ساماندهی گنجنامه به خوبی انجام شده و گنجنامه امسال با گنجنامه سال قبل قابل‌مقایسه نیست، بیان کرد: بازگشایی برخی مسیر‌هایی نظیر طالقانی، سعیدیه و ... از دیگر اقدامات در راستای ساماندهی شهر است و پیاده‌روسازی‌ها در سطح شهر نیز در چند روز دیگر آغاز می‌شود.

ساماندهی ورودی‌های همدان در مدت زمان کوتاه انجام نمی‌شود

صوفی با بیان اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر اقدامی یک‌روزه، یک‌شبه و یک‌ساله نیست، عنوان کرد: ورودی‌های نیازمند اقدامات زیرساختی، تملک، توافق با مردم و ... و همدان دارای سه ورودی با چندین پلاک خورد است که باید با همه دارندگان این پلاک‌ها توافق و طراحی ورودی‌ها انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه ورودی‌های دارای واحد‌های تجاری زیادی است، ابراز کرد: مهم این است که ساماندهی ورودی‌ها شروع شده، اما در مدت زمان کوتاه انجام نمی‌شود.

ساماندهی کلی ورودی‌های شهر همدان حداقل دو سال طول می‌کشد

شهردار همدان با اشاره به اینکه ساماندهی ورودی‌های همدان در سه مرحله انجام می‌شود، گفت: مرحله اول ساماندهی کوتاه مدت همراه با کاشت گل و گیاه و تمیز کردن، ساماندهی میان‌مدت همراه با تغییر شکل و شمایل ورودی‌ها برای رویداد همدان ۲۰۱۸ و ساماندهی بلندمدت حداقل دو سال طول می‌کشد.

صوفی با بیان اینکه تبلیغات شهری رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در دستگاه ATM بانک‌ها، نصب بیلبورد‌ها و نصب تبلیغات بر روی تاکسی‌ها در حال انجام است، افزود: در شهر جریان ۲۰۱۸ در میان مردم در حال تکرار است و صداوسیما نیز در این راستا برنامه‌سازی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه تبلیغات برون‌شهری شرکت علی‌صدر و میراث فرهنگی نسبت به نصب چندین بیلبورد در سطح تهران اقدام کرده‌اند، افزود: صداوسیما نیز در سطح تهران و سطح جهانی با شبکه‌های ماهواره‌ای که در اختیار دارد برنامه‌سازی می‌کند.

شهردار همدان افزود: برگزاری نشست با هنرمندان، تبلیغات محیطی در استان‌ها، فرودگاه‌ها و خارج از کشور و دعوت از سفرا برنامه‌های در نظر گرفته شده است که به دبیرخانه اصلی رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ ارائه شده و با تصویب دبیرخانه اجرایی می‌شود.

بلوار ارم از نظر سیما و منظر و مبلمان شهری به‌روز می‌شود

وی با بیان اینکه بلوار ارم همدان پیاده راه بلکه ساماندهی می‌شود، گفت: بلوار ارم از نظر سیما و منظر و مبلمان شهری به‌روز می‌شود که امیدواریم تا شهریورماه به پایان برسد.

ورود قطار گردشگری به همدان قدمی مهم در جهت توسعه صنعت گردشگری استان است

مسئول قطار گردشگری استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: شرکت هواپیمایی ثامن پرواز با توجه به رویداد‌های بین‌المللی سال ۲۰۱۸ همدان تدابیر خاص و بررسی‌هایی در نظر گرفت تا بتوانیم قدمی مهم و اساسی در جهت توسعه صنعت گردشگری استان برداریم.

وی با اشاره به اینکه ما با شرکت‌های ذی‌ربط در خصوص ورود قطار گردشگری به همدان جلسات متعددی برگزار شد، افزود: ورود قطار گردشگری به همدان قرار بود که در ایام عید و تعطیلات نوروز انجام شود، اما به دلیل مشکلات که در بحث هتل‌ها و اقامت و احتمال مواجه شدن گردشگران با مشکل اقامت این اقدام انجام نشد.

حمید رضازاده بیان کرد: اردیبهشت‌ماه امسال نخستین جشنواره ملی پویانمایی به میزبانی استان همدان برگزار شد که ورود اولین قطار گردشگری به همدان همزمان با آغاز این جشنواره بود.

همدان قرارداد یک ساله‌ای برای حضور قطار گردشگری در همدان دارد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ثامن پرواز با بیان اینکه قرارداد یک‌ساله‌ای با قطار گردشگری منعقدشده است، گفت: این قطار گردشگری با طی مسیر چهارساعته‌ای از تهران به سمت همدان با ظرفیت حدود ۳۰۰ تا ۳۲۰ نفر مسافر فعالیت می‌کند که امیدواریم زیرساخت‌های لازم را در این راستا فراهم کنیم.

رضازاده با تأکید بر اینکه آمدن قطار گردشگری به همدان و انعکاس اخبار آن در رسانه و سایت‌های مختلف برای استان بسیار مهم است، تصریح کرد: با توجه به اینکه همدان در شرف رویداد مهم همدان پایتخت گردشگری آسیا است و آمدن قطار گردشگری به همدان سبب معرفی زیرساخت خطوط ریلی همدان به مردم ایران شد.

مذاکراتی با چند کشور در جهت ورود توریسم به استان همدان انجام شده است

وی با اشاره به اینکه آمدن قطار گردشگری به همدان زیرساختی برای توسعه صنعت گردشگری است، بیان کرد: از جمله اقدامات خاص انجام مذاکراتی با چند کشور در جهت ورود توریسم به استان همدان است که این اقدام بعد از پایان ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

مسئول قطار گردشگری همدان با بیان اینکه برای ورود گردشگری خارجی از طریق خطوط ریلی به همدان باید خطوط ریلی مشخص و اجازه ترانزیت داده شود، عنوان کرد: چندین کشور با ما خط ریلی دارند و با نمایندگان این کشور‌ها مذاکراتی شده است.

رضازاده ابراز کرد: با کشور‌های که با ما خطوط ریلی دارند مذاکراتی انجام شده است که مشخص شود که آیا این کشور‌ها قابلیت ورود گردشگر از طریق خطوط ریلی در تیرماه به استان همدان را دارند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم مسئولان در راستای حفظ این قطار گردشگری در همدان همت داشته باشند، تأکید کرد: هزینه سنگینی برای ورود این قطار به همدان شده است تا مردم از این ظرفیت مناسب استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه ورود قطار گردشگری به همدان پویایی و نشاطی را در بین خبرنگاران، رسانه‌ها و عموم مردم همدان به ارمغان آورد، گفت: امیدواریم بشود این فرصت را حفظ کرد که مکاتباتی نیز در این راستا انجام شده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ثامن پرواز با اشاره به اینکه امکانات قطار به نحو مطلوب است، اظهار داشت: به راحتی می‌شود با این قطار در مدت زمان ۳:۳۰ الی ۴ ساعت از تهران به همدان آمد و با توجه به چند خط جوش کاری در مسیر که در حال انجام است مدت زمان این مسیر به ۳ و الی ۳:۳۰ نیز می‌رسد.

رضازاده با بیان اینکه فعالیت قطار گردشگری بستگی به درخواست همدان دارد، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های خاصی در نظر گرفته شود تا گروه‌های گردشگری را به استان بیاوریم.

وی با تأکید بر اینکه از قطار گردشگری می‌توانیم در قالب آوردن تور‌های یک الی سه‌روزه و همدان گردی استفاده کنیم، گفت: برنامه‌ریزی‌های خاصی در این راستا در حال انجام است.

مسئول قطار گردشگری همدان بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت ثامن پرواز هلدینگی فعال در سایر استان و استان همدان است با مدیرعامل شرکت‌های مختلف مذاکراتی انجام شده که بعد از ماه مبارک رمضان و تا پایان رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ و پایان سال به معرفی قطار گردشگری همدان بپردازند.

قطار گردشگری همدان نیازمند اطلاع‌رسانی کلی از سوی مدیران استان است

رضازاده با اشاره به اینکه قطار گردشگری همدان در انحصار شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا است، ابراز کرد: از مهم‌ترین مشکلات قطار گردشگری در همدان این است که نیازمند یک اطلاع‌رسانی کلی از طرف عموم مسئولان استان است.

وی تصریح کرد: مسئولان استانی با نامه‌نگاری به زیرساخت‌های گردشگری کشور اطلاع دهند که همدان دارای این ظرفیت است و به معرفی امکانات استان بپردازند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ثامن پرواز اظهار داشت: روشنایی و خط‌کشی مسیر ایستگاه راه‌آهن همدان نیز از دیگر مشکلات است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود و دور بودن ایستگاه از خود استان از دیگر مشکلات اصلی است.

همراه با رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا گردشگران خارجی با قطار گردشگری به همدان می‌آیند

رضازاده گفت: پس از آوردن مهمانان جشنواره پویانمایی به همدان دومین فعالیت قطار گردشگری همزمان با رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا آوردن گردشگران خارجی به همدان است.

وی در مورد فعالیت قطار گردشگری همدان به غیر از خط همدان به تهران، افزود: با توجه به اینکه خط ریلی همدان فعلاً به صورت محدود است فقط می‌تواند فعالیت در مسیر همدان به تهران و مشهد باشد و به خطوط دیگری وصل نیست.

مسئول قطار گردشگری همدان بیان کرد: خطوط ریلی که از سایر استان‌ها به تهران وصل می‌شود قابلیت اتصال آن از تهران به استان همدان نیز وجود دارد و استان‌هایی نظیر اصفهان، شیراز و ... وقتی امکان تردد با تهران را داشته باشند می‌توانند به همدان هم بیایند.

نباید تا زمان برگزاری رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا چراغ خاموش بمانیم

رضازاده تأکید کرد: تبلیغات گردشگری باید از هم‌اکنون شروع شود و تا شهریورماه و زمان برگزاری رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا نباید چراغ خاموش بمانیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسئولان و مردم قدر این اقدام و آوردن قطار گردشگری به همدان را بدانند و این فرصت را حفظ کنند، تصریح کرد: هزینه و تبلیغ در این راستا به عهده ما بود، اما هر مسئولی به نام خود مصاحبه‌های خاصی انجام داد، اما هیچ‌کس از ما سؤال نکرد که شما چه میزان هزینه شد و چه نیاز‌هایی داشتید.

رضازاده با تأکید بر اینکه امروز وقتی سخن از گردشگری استان‌های نظیر اصفهان، شیراز و ... است و هر گردشگری به کشور می‌آید را به این استان‌ها منتقل می‌کنند باید گفت: پس همدان چه نقشی دارد، گفت: قطار گردشگری ظرفیت خوبی برای شناسایی خطوط ریلی استان است.

رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا از تیر به شهریورماه موکول شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده و در جمع‌بندی سازمان میراث فرهنگی و وزارت خارجه مقرر شد رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا از پنجم تا هفتم شهریورماه در همدان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا در سه روز برگزار می‌شود، افزود: برگزاری مراسم افتتاحیه، دو پنل تخصصی، قرائت بیانیه، تور بازدید فنی اعضای حاضر و ... از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

۵۰ خبرنگار و وبلاگ نویس بین‌المللی همزمان با رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا به همدان می‌آیند

علی مالمیر با بیان اینکه مقرر شد علاوه بر کشور‌های عضو در سازمان گردشگری، سفرای کشور‌های ACD که مقیم تهران هستند در رویداد همدان ۲۰۱۸ به همدان بیایند، گفت: به دلیل پوشش تبلیغاتی مناسب رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ دفتر بازرگانی سازمان پیگیری‌ها لازم را جهت حضور ۵۰ خبرنگار و وبلاگ نویس بین‌المللی در همدان انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه بیانیه پایانی رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا در یکی از جاذبه‌های گردشگری همدان قرائت می‌شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این بیانیه در آرامگاه بوعلی سینا قرائت شود.

مالمیر با بیان اینکه سایت رویداد همدان ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد که به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی است، ابراز کرد: رونمایی از لوگوی همدان ۲۰۱۸ در صداوسیما پخش تیزر‌های تبلیغاتی با محوریت همدان ۲۰۱۸ از شبکه‌های تلویزیونی مختلف، تبلیغ رویداد همدان ۲۰۱۸ توسط سفرای گردشگری، زنگ همدان شناسی و آئین‌های بومی و محلی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تبلیغ رویداد‌های همدان در سال ۲۰۱۸ است.

وی با تأکید بر اینکه از سه فیلم سفال، چرم و منبت استان همدان با حضور علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رونمایی می‌شود، تصریح کرد: حدود ۵۰ هزار کتابچه با محتوای مناطق گردشگری همدان و با تم کودک تهیه شده و در تهران توزیع می‌شود.

مالمیر با اشاره به اینکه مسابقات شطرنج، جشنواره تابستانی و جشنواره دوبیتی و رباعی‌های رضوی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در راستای رویداد همدان ۲۰۱۸ است، گفت: جشنواره اسب اصیل ایرانی نیز توسط بخش خصوصی در راستای رویداد همدان ۲۰۱۸ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره گردو در تویسرکان، شیره‌پزی در مانیزان و برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال ۲۰۱۸ است، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزش باستان‌شناسی بین‌المللی، همایش‌های دستکندها، نمایشگاه سراسری کتاب، مسابقات کشتی جام جهانی، جشنواره فیلم و تئاتر و ... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال ۲۰۱۸ است.

به گزارش تسنیم، رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ به ویژه"همدان پایتخت گردشگری آسیا" فرصت‌های بی‌بدیلی برای معرفی زیرساخت‌های گردشگری، جذب سرمایه‌گذار و گردشگر، ایجاد اشتغال و توسعه صنعت گردشگری همدان است که باید از این فرصت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و جامع به نحو احسن استفاده شود تا چندی پس از گذشت این رویداد‌ها در افسوس و حسرت عدم استفاده صحیح از این رویداد‌ها نمانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار