فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز خبری از آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان نیست، گفت: به دلیل بارنگی‌هایی که در بهار داشتیمامسال آتش‌سوزی‌ها بیشتر از سال گذشته خواهد بود، زیرا پوشش گیاهی غنی شده است.
کد خبر: ۶۱۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 11 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فردین الفتی، اظهار کرد: سال گذشته از نیمه خرداد ماه آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست آغاز شد، اما امسال خوشبختانههنوز شروع آتش‌سوزی‌ها را نداریم.

وی ادامه داد: دلیل اینکه امسال دیرتر آتش‌سوزی‌ها آغاز شد ناشی از بارندگی‌های بهار است که باعث شده طبیعت هنوز خیس و سبز بماند و آتش نگیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال به دلیل غنی بودن پوشش گیاهی، بیشتر از سال‌های قبل آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست داشتهباشیم.

الفتی از ایجاد "آتش‌بُر" در مناطقی که احتمال آتش‌سوزی در آن‌ها بیشتر است هم خبر داد و افزود: آتش‌بُر مسیری است که پوشش گیاهی آن را به صورت کنترل شده سوزانده و یا شخم
‌می‌زنند تا امکان عبور آتش را نداشته باشد و آتش که به این منطقه رسید خاموش شود و به سایر نقاط سرایت نکند.

وی خاطرنشان کرد: آش‌بُرها را معمولا در نواحی اطراف زمین‌های کشاورزی و مناطق پرتردد ایجاد می‌کنند که سابقه آتش‌سوزی‌های بیشتری دارد.

به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه نیز بیشترین آتش‌سوزی‌ها معمولا در منطقه بیستون، ورمنجه، بوزین و مره‌خیل و ... رخ می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تعداد آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت مدیریت محیط زیست طی سال گذشته استان را حدود ۴۰ مورد با وسعت بیش از ۱۳۴ هکتار اعلامکرد و یادآور شد: در سال جاری هیچ موردی از آتش‌سوزی در این مناطق نداشته‌ایم.

الفتی عامل بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌هایی که رخ می‌دهد را انسان اعلام کرد و گفت: به گردشگران توصیه می‌کنیم از روشن کردن آتش و خصوصا رها کردن آن در طبیعتخودداری کنند.

وی رها کردن شیشه را نیز عاملی برای ایجاد آتش‌سوزی دانست که گردشگران باید به آن توجه داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار