مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه با ۱۳ هکتار افزایش به ۱۰۵ هکتار رسید.
کد خبر: ۶۱۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 11 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،رضا زارعی ، امکان تهیه پیاز زعفران برای ۳۰۰ تن در استان وجود دارد اظهار داشت: محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و دو میلیاردتومان اعتبار برای این اقدام تخصیص یافته که به صورت یارانه مستقیم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران در سال گذشته ۹۲ هکتار بوده است عنوان کرد: در سال گذشته ۳۵۰ کیلو زعفران در استان تولید شد که هر گرم به قیمت ۱۰ هزار تومان ازکشاورزان خریداری شد.

زارعی با اشاره به اینکه هر هکتار سطح زیر کشت زعفران نیازمند ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان پیاز است گفت: نصف این پیاز مورد نیاز از طریق یارانه مستقیم از طرف جهاد کشاورزیتهیه می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه درباره اقدامات انجام شده به منظور تشویق کشاورزان به کشت زعفران افزود: به هر هکتار سطح زیر کشت زعفران ۲۰ میلیون تومانتسهیلات تعلق می‌گیرد و کشاورزان باید بین این تسهیلات و یارانه پیاز زعفران یک مورد را انتخاب کنند.

وی زمان کشت و برداشت زعفران را از اواخر مهر ماه اعلام کرد و گفت: این محصول در ۱۲ شهرستان از جمله کرمانشاه، صحنه، سنقر و کلیایی و دالاهو قابلیت کشت دارد ومحدودیت کشت با توجه به شرایط نامساعد جوی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و قصرشیرین است.

زارعی با بیان اینکه زعفران محصولی اقتصادی برای کشاورزان محسوب می‌شود عنوان کرد: زعفران محصولی کم‌آب‌بر با اشتغالزایی بالا است که طی هفت تا ۹ سال قابلبهره‌برداری است و نیازی به فناوری پیچیده، ماشین‌آلات سنگین و انبار ندارد.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار