دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از امضای توافقنامه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و حضور در یک نشست مطبوعاتی گفت: آمریکا و کره شمالی قرارداد جامعی را امروز امضا کردند.
کد خبر: ۶۱۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 12 June 2018

به گزارش تابناک : رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز سه شنبه پس از 65 سال روابط خصمانه در پایان مذاکرات دو و چند جانبه درهتل کاپلا جزیره سنتوزا سنگاپور، توافقنامه ای امضا کردند.
رئیس جمهوری آمریکا پس از امضای توافق با رهبر کره شمالی اعلام کرد: روند غیر هسته ای شدن کره به سرعت آغاز خواهد شد و متن توافق در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.
ترامپ و کیم این توافقنامه را در حضور مقام های ارشد آمریکا و کره شمالی و درمقابل خبرنگاران رسانه های جهان امضا کردند.
این نشست درحالی در سنگاپور برگزار شد که هیچ یک از مقام های دو طرف جزئیات، چارچوب و تعریف دقیق و مشخصی از عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی ارائه نکردند.
آمریکا و کره شمالی پس از جنگ کره 53-1950 تاکنون دشمنان سرسخت یکدیگر محسوب می شدند. 
بیش از دو هزار و 500 خبرنگار و نمایندگان رسانه های خارجی از کشورهای مختلف این رخداد تاریخی را پوشش خبری می دهند.
به نظر می رسد جزئیات محتوای دیدار خصوصی ترامپ- کیم در هاله ای از رمز و راز باقی بماند و یا اینکه حداقل بعدها منتشر شود و در شرایط کنونی صرفا سرفصل هایی از موضوعات کلی به جهان ارسال شود.
با وجود امضای توافقنامه میان آمریکا و کره شمالی اکنون همچنان پرسش های مهمی در مورد این دیدار مطرح است، آیا «اون» در زمینه زرادخانه هسته ای خود امتیاز قابل توجهی را ازدست داده و یا کسب خواهد کرد؟ آیا ترامپ با کاهش تعداد نیروهای آمریکا در شبه جزیره موافقت خواهد کرد؟ و در نهایت اینکه آیا نتایج این دیدار منجر به خلع سلاح شبه جزیره شده و خصومت و جنگ دو کره را پایان داده و صلح را به این منطقه باز می گرداند؟
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون از روز یکشنبه در سنگاپور حضور دارند و قرار است آنها امروز عصر این کشور را ترک کنند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار