مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از حذف دفترچه های بیمه سلامت در بیمارستان های دانشگاهی از ابتدای تیر ماه خبر داد و افزود: از این پس خدمات بیمه ای در این بیمارستان ها الکترونیکی می شود.
کد خبر: ۶۲۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 20 June 2018

کیومرث مظفری در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به الکترونیکی شدن بسیاری خدمات بیمه سلامت گفت: در همین راستا از ابتدای تیرماه ارائه خدمات در بیمارستانهای دانشگاهی استان الکترونیکی شده و استفاده از دفترچه در این بیمارستانها حذف می شود.

وی افزود: بر این اساس افراد بیمه شده در بیمارستان های دانشگاهی با ارائه کد ملی می توانند از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.

مظفری تصریح کرد: این امر علاوه بر تسریع در خدمات رسانی موجب خواهد شد هر فرد تنها بتواند از یک صندوق بیمه ای برای دریافت خدمات استفاده کند و با این کار رفع هم پوشانی از خدمات بیمه ای صورت می گیرد.

وی افزود: با استفاده از کدملی افراد در سیستم خدمات بیمه ای، مشخص می شود هر فرد تحت پوشش چه صندوق های بیمه ای است، بنابراین افراد تنها می توانند از خدمات یک صندوق بهره مند شوند.

وی با اشاره به آمادگی بیمارستان ها برای اجرای این طرح از ابتدای تیرماه گفت: این طرح به تدریج در بیمارستان های غیردانشگاهی و نیز کلینیک های ویژه نیز اجرایی می شود.

مظفری در ادامه با اشاره به جمعیت یک میلیون و 170 هزار نفری تحت پوشش بیمه سلامت در استان گفت: این افراد در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، سایر اقشار (خانواده معظم شهدا، جانبازان، طلاب، دانشجویان و ...)، بیمه همگانی سلامت و بیمه ایرانیان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام بیمه همگانی سلامت گفت: این صندوق بیمه ای برای ثبت نام افرادی که فاقد هرگونه بیمه ای بودند راه اندازی شد تا بتوانند بصورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و در مجموع 370 هزار نفر در استان عضو این صندوق هستند.

وی یادآور شد: دفترچه های بیمه همگانی سلامت همچنان اعتبار داشته و قابل تمدید است، اما ثبت نام جدید در این صندوق انجام نمی شود.

مظفری تصریح کرد: برای ثبت نام افراد جدیدی که مایل به دریافت خدمات بیمه ای هستند صندوق بیمه ایرانیان از سال گذشته راه اندازی شده که افراد می توانند با پرداخت ماهانه 20 هزار تومان از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

وی با اشاره به وجود 1040 مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان گفت: در این مراکز 70 درصد فرانشیز دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین در بخش بستری 90 درصد فرانشیز دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

مظفری یادآور شد: با توجه به زلزله اخیر بصورت استثنا و تا اطلاع ثانوی استفاده از دفترچه بیمه سلامت در مراکز سرپایی بخش خصوصی استان هم امکان پذیر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه از بیش از شش میلیون بار مراجعه به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت 180 هزار بار مراجعه بستری به بیمارستان های طرف قرارداد داشته ایم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار