نهادها و سازمان‌های مختلف استان یزد برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان این استان در تابستان برنامه دارند.
کد خبر: ۶۲۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 01 July 2018

اوقات فراغت از مهم‌ترین و دل‌پذیرترین اوقات بشر است و گذراندن اوقات فراغت در تمام دوران زندگی به‌ویژه دوران نوجوانی دارای نقش تأثیرگذاری است؛ لذا با توجه به رشد چشمگیر انحرافات در بین جوانان و نوجوان به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی، ایجاد اوقات فراغت با برنامه‌های گوناگون برای جوان و نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردار است. در این گزارش به بیان برخی از برنامه‌های دستگاه‌های مختلف استان برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان پرداخته‌شده است.

آموزش‌وپرورش یزد: آمادگی ۵۵۰ پایگاه در سطح استان برای برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی

علی سرداری با اشاره به اینکه پرداختن به مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به‌ویژه دانش‌آموزان به دلیل وسعت کار و حجم فعالیت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: اوقات فراغت فقط منحصر به تابستان و تعطیلی مدارس نیست؛ هرچند در تابستان پررنگ‌تر می‌‌شود.

وی افزود: آموزش‌وپرورش در طول سال تحصیلی و به‌ویژه برای تابستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در راستای بسترسازی اصولی و درست شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان اقدامات گسترده‌ای برداشته است؛ همچنین در راستای استفاده بهینه از وجود نیروهای کارآمد و مجرب موجب غنی‌سازی ساعات اوقات فراغت دانش‌آموزان اقدامات گسترده‌ای انجام‌شده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به برنامه‌‌های ورزشی در نظر گرفته‌شده برای دانش‌آموزان طی ایام تابستان، اظهار داشت: ۷۰ کانون ورزشی درون مدرسه‌‌ای شامل ۹ هزار دانش‌آموز و ۲۶۰ کانون ورزشی برون مدرسه‌‌‎ای شامل ۶۰ هزار دانش‌آموز در رشته‌های ورزشی توپی مانند فوتبال و والیبال، راکتی مانند تنیس و بدمینتون و رشته‌های انفرادی مانند شطرنج، شنا و غیره در ایام فراغت تابستان فعال هستند.

سرداری از میزبانی ۵۵۰ پایگاه در سطح استان برای برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی خبر داد و بیان داشت: این کلاس‌ها شامل کلاس‌های قرآنی، هنری، صنایع‌دستی، تجسمی، فن بیان، سخنوری و مجری‌گری، مهارت‌های فنی، فیلم‌سازی، عکاسی، شیرینی‌پزی، ورزشی، داستان‌نویسی، رباتیک، ساخت سازه‌های ماکارونی، کامپیوتر و همچنین کلاس‌های المپیادی و علمی در پژوهش سراهای استان هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به خانواده‎ها توصیه می‌شود، به‌گونه‌ای فرزندان خود را راهنمایی کنند تا در زمینه‌ها و رشته‌های موردعلاقه خود شرکت کنند و از اجبار آن‌ها در حضور در هر رشته‌ای خودداری کنند تا تابستانی شاد و مؤثر وجود داشِته باشد و آمادگی لازم برای شروع سال تحصیلی جدید فراهم شود.

کانون پرورش فکری: ۲۴ مرکز کانون پرورش فکری در خدمت کودکان و نوجوانان یزدی

محمدرضا آخوندی نیز در خصوص ویژه‌برنامه‌های این دستگاه برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان یزدی، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با فعالیت‌های فرهنگی هنری در ایام تابستان ۹۷ در خدمت کودکان و نوجوانان خواهد بود.

وی افزود: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، طبق سنوات گذشته، در ۲۴ مرکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان، با فعالیت‌‎های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی در خدمت کودکان و نوجوانان چهارتا ۱۸ سال خواهد بود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری این کانون در ایام تابستان ۹۷، بیان داشت: در این راستا مراکز فرهنگی هنری کانون استان در بخش فرهنگی با فعالیت‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش خلاق، بازی و سرگرمی، کاردستی، کتاب‌خوانی، نمایش فیلم در بخش ادبی، با فعالیت‌های شعر، داستان، نوشتن در بخش هنری، با فعالیت‌های عکاسی، پویانمایی، سفال، نقاشی، تئاتر عروسکی، سرود و موسیقی در بخش علمی، با فعالیت‌های رباتیک، چرتکه، آیمت، مکعب روبیک، نجوم، آزمایش فیزیک، بازی با ریاضی در بخش مذهبی با فعالیت‌های قرآن، حدیث، احکام و ... در ایام تابستان در خدمت کودکان و نوجوانان خواهند بود.

فنی‌و‌حرفه‌ای یزد: اجرای طرح اوقات فراغت جوانان با شعار «هر ایرانی یک مهارت»

علی آقا افضلی با اشاره به اینکه طرح اوقات فراغت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای یزد با شعار «هر ایرانی یک مهارت» از اول تیرماه آغاز می‌شود، گفت: تمام رشته‌‌های دلخواه دانش‌آموزان و دانشجویان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مدنظر قرارگرفته است.

وی در خصوص کلاس‌های در نظر گرفته‌شده فنی و حرفه‌ای استان یزد در ماه تابستان، افزود: در این دوره آموزشی تعمیرکار کولرآبی، کاربر اتوکد، مونتاژکار وسایل کامپیوتر شخصی، نصب و تعمیرکار کولرگازی، نصب و راه‌اندازی و تعمیر پکیج گازی، طراحی گرافیک، کاربرد رایانه و اینترنت در محیط کار، طراحی و پیاده‌سازی پویانمایی‌های سه‌بعدی، کارآفرینی با رویکرد کبک و پرورش‌دهنده زنبورعسل، گلدوزی سه‌بعدی برزیلی، طراحی برق دستگاه‌های انرژی خورشیدی، کاربر GPS امنیت کاربری شبکه، کاربر اندرید برای نوجوانان و ترمه‌دوزی تزئینی به کارآموزان آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد از ارائه گواهینامه پایان دوره خبر داد و خاطرنشان کرد: از تمامی کسانی که علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های آموزشی هستند دعوت می‌شود تا با مراجعه به آدرس اینترنتی www.portaltvto.com جهت ثبت‌نام اقدام نمایند.

تبلیغات اسلامی یزد: برگزاری ۵۰ پایگاه بوستان معرفت ویژه نوجوانان در سطح استان

حجت‌الاسلام علی کارگر نیز در این رابطه از برگزاری ۵۰ پایگاه بوستان معرفت ویژه نوجوانان در سطح استان خبر داد و گفت: این کلاس‌ها توسط مربیانی که از حوزه علمیه قم اعزام می‌شوند، اداره می‌شود و در این کلاس‌ها آموزش احکام و قصه‌های قرآنی نیز آموزش داده می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات استان یزد در طول سال در راستای آموزش قرآن اهتمام ویژه‌ای دارد؛ اما در طول تابستان پایگاه بوستان معرفت در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته و مربیان آن‌ها از طلبه‌های حوزه علمیه قم هستند.

مسئول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بابیان اینکه برنامه‌های تفریحی و اردویی داخل استان یزد هرساله طی تابستان با روند خوبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اولویت ما در اوقات فراغت بیشتر بر روی کودکان دبستانی متمرکز است؛ همچنین باید توجه داشت که این‌ برنامه‌ها با همکاری مربیان اعزامی از حوزه علمیه قم، باهدف پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

ورزش و جوانان یزد: برگزاری بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج

مسعود شریعتی نیز در خصوص برنامه‌های این سازمان برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان یزدی، بیان داشت: در هشت شهرستان استان یزد ستاد سازمان‌دهی امور جوانان برگزار می‌شود که شش کمیته‌ تخصصی در شهرستان‌ها وظیفه این سازمان‌دهی را بر عهده‌دارند.

وی از برگزاری بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج در استان یزد ویژه تابستان خبر داد و افزود: همچنین برگزاری بیش از ۴۰۰ ساعت مشاوره فردی در استان یزد، برگزاری ۳۰ دوره آموزشی، برگزاری بیش از ۳۵۰ کلاس مختلف با نگاه ورزشی و همچنین برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی اهم برنامه‌های مدنظر گرفته‌شده برای پر کردن اوقات فراغت در طول تابستان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تأکید کرد: اداره ورزش و جوانان استان یزد از نهادهایی است که با جوانان و نوجوانان بیشتر در ارتباط است و لذا برای پر کردن اوقات فراغت آن‌ها در فصل تابستان، فعالیت‌های متنوعی در مراکز مختلف برنامه‌ریزی کرده است.

بسیج استان یزد: برگزاری برنامه جوانه‌های صالحین در سطح پایگاه‌ها و مساجد استان یزد

محمدرضا فخرالدینی با اشاره به اهمیت اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان، اظهار داشت: با توجه به تعطیل شدن مدارس برنامه‌های فرهنگی و تفریحی جهت پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تدارک دیده‌شده است تا از بستر پتانسیل موجود این قشر نهایت استفاده شود و همچنین در راستای ارتقای سلامت جامعه اقدامی مؤثر صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به هجمه‌های فراوان تبلیغاتی دشمنان خصوصاً برای نسل جوان با پیدایش نوظهور فضای مجازی بهترین مکان برای تقویت باورهای دینی و پر کردن اوقات فراغت مساجد، اماکن متبرکه و پایگاه‌ها در سطح استان یزد هستند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان یزد از برگزاری برنامه جوانه‌های صالحیم در سطح پایگاه‌ها و مساجد استان یزد خبر داد و ابراز داشت: در این برنامه مباحث قرآنی، اخلاقی، میز خطابه، ورزشی و معرفتی مطرح می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: در طول تابستان برنامه اردوهای تفریحی، زیارتی، سیاحتی، درون استانی و برون‌استانی برای بسیجیان فعال در نظر گرفته‌شده است؛ همچنین نشست‌های معرفتی در سطح پایگاه‌ها و مساجد برای اوقات فراغت در نظر گرفته‌شده است و این برنامه‌ها برای زنان و مردان برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار