رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب از سمپاشی رایگان تمام روستاهای این شهرستان در راستای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 03 July 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛ حسین حیدری در این ارتباط به تهیه بیش از 850 لیتر سم سایپرمترین رایگان و برنامه ریزی با بخشدار مرکزی و گواور مبنی بر سمپاشی بدن دام و جایگاه های نگهداری دام شهرستان با همکاری دهیاری و اهالی روستاهای تابعه اشاره کرد و افزود: دامپزشکی وضعیت روستاهای شهرستان در ارتباط با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را زیر نظر دارد.

او به سایر اقدامات دامپزشکی گیلانغرب در این راستا نیز اشاره کرد و گفت: آموزش چهره به چهره به سلاخ ها، نیروهای شهرداری و مرتبطین با حوزه کشتارگاه های دام گیلانغرب و سرمست در خصوص بیماری تب کریمه کنگو، سمپاشی مستمر 2 کشتارگاه دام شهرداری گیلانغرب و سرمست و توزیع بروشور این بیماری بین تمام واحدهای عرضه کننده فرآورده های خام دامی شامل کبابی، رستوران و قصابی از جمله این اقدامات است.

وی اضافه کرد: همچنین سمپاشی قسمت هایی از داخل شهر با کمک شهرداری با سم رایگان دامپزشکی، ارسال بروشور پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو به فرمانداری و ادارات شهرستان جهت آشنایی بیشتر و مبارزه با بیماری مذکور و ارسال بروشور این بیماری در بین روستاها و دامداران از از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان اعلام کرد.

حیدری افزود: به جهت پیشگیری از شیوع انگل های خارجی بدن دام و طیور در روستای چشمه پهن رشید ضمن بررسی موضوع، 2 مرحله از روستا بازدید، کلاس آموزشی برای اهالی سه روستای اطراف برگزار و بیش از 40 لیتر سم رایگان نیز برای سمپاشی مجدد اختصاص داده شد.

بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مهمترین بیماری های قابل انتقال از دام به انسان است و در حالیکه بر روی دام هیچ علایم و اثری ندارد اما برای انسان بسیار خطرناک است.

عامل انتقال این بیماری، کنه است که با گزش حیوانات وحشی، دام های اهلی و حتی انسان را مبتلا می کند در حالی که این بیماری تلفات و یا علائم خاصی در دام ایجاد نمی کند.

راه انتقال این بیماری از طریق تماس با گوشت و ترشحات دام آلوده است که تب ناگهانی، بدن درد، کوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات، بی اشتهایی، استفراغ ، گلودرد، دل درد، تغییرات خلقی مانند بی قراری و افسردگی از علایم آن در انسان است و خونریزی در ناحیه سینه و ران نیز از علامت ویژه این بیماری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار