رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: فعلا کمبود آب برای حیات وحش نداریم و وضعیت چشمه‌ها و منابع آبی محیط زیست کرمانشاه خوب است.
کد خبر: ۶۲۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 03 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جعفر حاصلی با اشاره به گرم شدن شدید هوا طی چند روز اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه منابع تعامین آب و چشمه‌های استان هنوز پر آب است و مشکلی برای تامین آب حیات وحش وجود ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل کم بارشی که در فصل پاییز و زمستان داشتیم بسیار نگران تامین آب حیات وحش در فصل گرما بودیم، اما بارش‌های خوب بهاری باعث شد این نگرانی مرتفع شود.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: به دلیل این بارندگی‌ها علاوه بر آب کافی، علوفه و پوشش گیاهی نیز برای تغذیه حیوانات غنی است و در این بخش هم مشکلی نداریم.

حاصلی با بیان اینکه نگرانی‌های هر سال ما برای منطقه "قراویز" بود که در بخش گرمسیر واقع شده، یادآوری کرد: چشمه‌های موجود در این منطقه پرآب است و به علاوه سد تنگ حمام را نیز در این محدوده داریم که با میزان آب کافی که دارد می‌تواند نیاز حیات وحش را تامین کند.

وی ادامه داد: این آمادگی را داریم که در صورت گرم تر شدن هوا و کاهش منابع، آبرسانی سیار را برای حیات وحش خصوصا در مناطق گرمسیر انجام دهیم و آبشخورها موجود را پر از آب کنیم.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه از پایش مستمر وضعیت منابع آبی و حیات وحش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست خبر داد و تاکید کرد: تاکنون موردی از تلفات حیوانات بر اثر گرما و تشنگی مشاهده نکرده ایم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار