همایش «آسیب شناسی مسائل اجتماعی و فرهنگی» با حضو سمن‌های فعال این حوزه، امروز(12 تیر) در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 03 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، ادریس بهشتی نیا دبیرعلمی این همایش هدف از برگزاری این همایش را ایجاد رابطه نزدیکتر و عمیق‌تر میان دستگاه‎‌های اجرایی و برنامه‌ریز با مراکز علمی و دانشگاهی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: تا این رابطه شکل نگیرد نمی‌توانیم در شناخت مشکلات و ارائه راهکار و همفکری درست پیرامون موضوعات و معضلات اجتماعی موفق شویم.

بهشتی نیا افزود: تلاش ما این است بتوانیم رابطه عمیق و سازنده میان حوزه های اجرایی و دانشگاهی برقرار کنیم، زیرا بدون همکاری و همفکری دانشگاه امکان شناخت درست مشکلات و یافتن راهکار حل آنها وجود ندارد.

وی آسیب شناسی شهر کرمانشاه، آسیب شناسی مشکلات خانواده و جوانان در کرمانشاه با تاکید بر نقش جهانی شدن رسانه و وسایل ارتباط جمعی، بررسی مساله قومیت و تنوع قومی در کرمانشاه؛ چالش‌ها و فرصت‌ها و آسیب شناسی افزایش تعداد تحصیل‌کردگان جویای کار در کرمانشاه و بررسی راهکارهای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را محورهای اصلی این همایش عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل اجتماعی، گفت: شاید خیلی از مشکلات امروز کشور را به اقتصاد ربط بدهیم، اماواقعیت این است که اگر نگاه سیستمی داشته باشیم برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی است که تشدید کننده مشکلات اقتصادی است و این دو رابطه دو سویه دارند. یعنی هم مشکلات اقتصادی می تواند مشکلات فرهنگی و اجتماعی ایجاد کرده و هم مشکلات اجتماعی می توانند تشدیدکننده مشکلات اقتصادی شوند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار