اولین گردهمایی مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه چهار کشور به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 03 July 2018

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، این گردهمایی با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، خوزستان و ایلام، امروز (12 تیر) در کرمانشاه برگزار شد.

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این گردهمایی در راستای تصمیم استانداران منطقه چهار در کارگروه استانداران برای توسعه گردشگری در منطقه غرب کشور برگزار شده است.

وی هدف از برپایی این گردهمایی را یافتن فصول مشترک استان‌های منطقه چهار در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اعلام کرد و افزود: با پیدان کردن نقاط مشترک باید سازو کار لازم برای هم‌افزایی در استفاده از پتانسیل‌هایی که داریم، فراهم شود.

بالایی خروجی این همکاری را توسعه گردشگری در استان‌های منطقه چهار اعلام کرد و ادامه داد: بنا داریم در این راستا جشنواره های مختلف، نمایشگاه‌های صنایع دستی، شب‌ها و هفته‌های فرهنگی و ... را برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه خواستار ایجاد یک نهاد صنفی حرفه‌ای در حوزه گردشگری در این شش استان شد که تمام انجمن‌ها و نهادهای صنفی گردشگری زیر مجموعه آن قرار گیرد و خاطرنشان کرد: هدف از این کار افزایش مشارکت نهادهای صنفی است و دولت نیز در این بین باید فقط نقش حمایتی و هدایتی داشته باشد.

به گفته این مسئول، سازکار و نقشه راه باید روشن باشد و سهم هر استان نیز مشخص شود و در نهایت اگر برنامه به موفقیت رسید می‌توان از آن برای کل کشور الگو گرفت.

بالایی بر لزوم راه‌اندازی دبیرخانه انجمن دفاتر گردشگری منطقه چهار نیز تاکید کرد.

وی گفت: استان‌های منطقه چهار و نوار غربی کشور ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر دارند که نباید از آن غافل شد.

در ادامه علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با اشاره به اهمیت استان‌های غرب کشور به لحاظ جایگاه تاریخی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و ...، عنوان کرد: می‌توان در کنار محور کلاسیک گردشگری که در منطقه اصفهان، شیراز، یزد و ... داریم، یک محور را نیز در غرب کشور فعال کرد.

وی افزود: شش استان منطقه چهار کشور ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارند که می‌توانند آن را باهم به اشتراک بگذارند و در گردشگران ایجاد انگیزه کنند.

به گفته مالمیر، نتیجه توسعه گردشگری در این منطقه ایجاد فرصت شغلی و به دست آوردن ارزش افزوده است.

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان نیز بر لزوم ایجاد یک محور گردشگری در غرب کشور تاکید کرد که بتوان با کمک آن ماندگاری گردشگران را در این منطقه افزایش داد.

وی گفت: در درجه اول باید راهنمایان گردشگری با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان‌های همجوار خود آشنا شوند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار