مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه معتقد است، مشکلات استان بیش از آنکه اقتصادی باشد، ریشه اجتماعی و فرهنگی دارد.
کد خبر: ۶۲۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 03 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، علیرضا گودرزی در همایش آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی و فرهنگی کرمانشاه که امروز (12 تیر) برگزار شد، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی فضای استان را غبارآلود کرده است، گفت: عوامل بسیاری از جمله مصائب و مشکلات هشت سال جنگ تحمیلی در این زمینه دخیل بوده است.

وی حوزه اجتماعی را حوزه تخصصی دانست و از پدیده‌های اجتماعی به عنوان پدیده‌های متغیر یاد کرد و افزود: این طور نیست که اگر برخی معضلات اجتماعی کرمانشاه اول است برای همیشه اینطور بماند و می توان با برنامه ریزی و تلاش این معضلات را کاهش داد.

گودرزی با بیان اینکه ریشه بسیاری مشکلات استان مسائل اقتصادی عنوان می شود، گفت: این در حالیست که ما در استان مشکل اقتصادی نداریم و مشکل عمده ما مشکلات فرهنگی و اجتماعی است که بعضا مشکلات اقتصادی را هم رقم زده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه افزود: اگر نگرش ها تغییر کند می توان کار و توسعه پایدار ایجاد کرد. البته توسعه تنها ساخت راه و جاده نیست و زمانی محقق می شود که توسعه فرهنگی داشته باشیم.

گودرزی بر فراهم بودن بستر توسعه فرهنگی در استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر 409 نهاد مردم نهاد در استان داریم که می توانیم از این ظرفیت برای توسعه استان در همه ابعاد بویژه توسعه اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به سیر کاهشی آسیب های اجتماعی در استان، گفت: طبق آمار اعلام شده سال گذشته حجم پرونده های ورودی به دستگاه قضای استان از 96 هزار پرونده در سال 1395 به 74 هزار پرونده رسیده و این یعنی کاهش 22 هزار شاکی و متشاکی.

وی افزود: همچنین در بحث نزاع های فردی و جمعی نیز کاهش خوبی داشتیم و خودکشی منجر به فوت نیز 21 درصد کاهش داشته و این آمارها نشان می دهد در بحث کاهش آسیب های اجتماعی کار شده، اما نباید به این آمار اکتفا کرده و حوزه اجتماعی را رها کنیم.

گودرزی از تزریق دو میلیارد تومان اعتبار به بحث بازسازی اجتماعی 10 نقطه حادثه خیز و حاشیه نشین کرمانشاه خبر داد و افزود: پنج میلیارد تومان دیگر نیز برای بحث تجهیز این مناطق اختصاص داده شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ادامه تلاش‌ها بتوان غبار آسیب‌های اجتماعی را از چهره زیبای کرمانشاه کنار زد.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار