مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: زمان ثبت‌نام ۳۲هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۶۲۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 03 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،مجید یزدان پناه ، با بیان اینکه خانواده‌های دانش‌آموزان سعی کنند در زمان مقرر شده ثبت خود را انجام دهند، اظهار داشت: در صورتی که دانش‌آموزی نتوانست در زمان مقرر شده ثبت نام خود را انجام دهد می‌تواند در روزهای بعد از زمان مقرری برای ثبت‌نام اقدام کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هیچ مدرسه‌ای مجاز نیست به جز حق بیمه و هزینه کتاب از اولیای دانش‌آموزان وجه نقدی دریافت کند و اولیای دانش‌آموزان در صورت شکایت یا انتقادی در این رابطه موضوع را به شماره‌های 38251598 و 38233747 گزارش کنند.

یزدان پناه افزود: 34 پایگاه برای سنجش سلامت کلاس اولی‌های دایر است که این گروه پس از هماهنگی‌های اولیه در این پایگاه‌ها حضور یابند و از این 34 پایگاه، 21 پایگاه ثابت و 13 پایگاه سیار آماده طرح سنجش سلامت نوآموزان در سراسر استان است.

وی گفت:‌ خانواده‌هایی که دانش‌آموز کلاس اولی دارند باید با مراجعه به مدرسه مدنظر و پیش ثبت‌نام، نوبت حضور در پایگاه سنجش سلامت را دریافت کنند و در تاریخ مقرر ضمن مراجعه به پایگاه نسبت به سنجش شنوایی، بینایی و
سلامت جسمانی اقدام کنند که پس از تأیید سلامت دانش‌آموز می‌توانند برای ثبت‌نام به مدرسه مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دانش آموزان در زمان ثبت نام از لحاظ سلامت جسمانی و هوش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، افزود: در صورتی که دانش‌آموزی از نظر وضعیت جسمانی و هوش برای ادامه تحصیل در مدارس عادی مورد تأیید قرار نگیرد به مدارس استثنایی ارجاع داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه براساس قانون محدوده جغرافیایی، برای ثبت‌نام دانش‌آموزان
محدودیت‌هایی وجود دارد، افزود: دانش‌آموزان برای تحصیل از کلاس اول تا سوم ابتدایی و از چهارم تا ششم ابتدایی باید در یک مدرسه استقرار داشته باشند.

وی گفت: دانش‌آموزان از کلاس هفتم تا نهم و از کلاس دهم تا دوازدهم برای ادامه تحصیل در یک مدرسه استقرار خواهند داشت و در صورتی به دانش‌آموزان اجازه جا‌به‌جایی داده می‌شود که محل تحصیل از محل زندگی آنها فاصله زیادی داشته باشد.

یزدان پناه با بیان اینکه هیچ مدرسه دولتی حق گرفتن آزمون جهت ثبت نام دانش‌آموزان را ندارد، افزود: فرایند گرفتن آزمون خلاف قانون است و در صورتی در مدارس غیرانتفاعی سنجشی صورت بگیرد باید در حد استعدادیابی و گزینش هوش دانش‌آموزان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: گرفتن هزینه‌های اجباری برای کمک‌رسانی به مدارس از والدین دانش‌آموز خلاف قانون است ولی والدینی که با اختیار خود بخواهند در این راستا کمک نقدی به مدارس داشته باشد مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای مدارس غیرانتفاعی، استعدادهای درخشان و مدارس هیئت امنایی هزینه‌هایی تعریف شده است و دانش‌آموز در صورت ثبت‌نام در این مدارس تا اوایل مهر ماه می‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کند، افزود: در صورتی دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی ثبت نامی را انجام دهد و هزینه را به آن مدرسه پرداخت کرده باشد در صورت انصراف از آن مدرسه، مدیر مدرسه موظف است تمام هزینه‌های دریافتی بدون کسری از وجه دریافتی را به دانش‌آموز برگرداند.

 

 

 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار